fbpx

נתניהו: "המטלה הכספית למיגון הצפון אדירה אבל המשימה היא חשובה – בכוונתי לאשר בממשלה תוכנית רב שנתית למטרה הזאת"

בועידת הגליל ה-9 שנערך היום (שלישי) בהיכל התרבות ואומנויות הבימה האזורי במעלות ועידת הגליל  בהשתתפות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה מכלוף דרעי, התייחס ראש הממשלה על המצב הביטחוני בדרום ובצפון. 

צילום- עמוס בן גרשום לע"מ.

"ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה ועל יישוביה על-ידי החמאס והג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה. צה"ל יגיב בעוצמה רבה על ההתקפות הללו. ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמנסה לפגוע בה, ואנו רואים בחמאס כנושא באחריות למנוע התקפות אלה נגדנו", אמר נתניהו. לגבי סוריה, הוסיף, נתניהו: "הבהרתי פעמים רבות מהם הקווים האדומים שלנו, ואנו אוכפים אותם בלי פשרות. לא ניתן לאיראן להתבסס צבאית בסוריה ולפעול משם נגדנו, וגם לא להעביר נשק מסוכן מסוריה ללבנון, או לייצר אותו בלבנון"

נתניהו: "אני מבקש לחדד: אנחנו פועלים נגד התבססות צבאית איראנית בכל שטחה של סוריה, איננו מסתפקים בהסתלקות איראנית מדרום סוריה בלבד. הטילים ארוכי הטווח שאיראן פועלת להציב בסוריה יסכנו אותנו גם מעבר לטווח של כמה קילומטרים מדרום סוריה, ולכן איראן צריכה לצאת מסוריה כולה. איננו שותפים להבנות כאילו הסכמנו לפחות מזה. בכל מקרה, תמיד נפעל על פי האינטרסים הביטחוניים שלנו, עם או בלי הבנות. נגן על עצמנו בכוחות עצמנו, מלוכדים, מאוחדים ונחושים להבטיח את ביטחוננו ועתידנו".

נתניהו התייחס למיגון הצפון המקופח לעומת הדרום. "באשר למיגון הצפון בכוונתי לאשר בממשלה תוכנית רב שנתית למטרה הזאת. המטלה הכספית היא אדירה, אבל המשימה הזאת היא חשובה וראויה ועל כן אנחנו נפרוס את ההוצאות על פני מספר שנים כפי שעשינו בדרום", אמר נתניהו. 

דילוג לתוכן