fbpx

נתניהו חוזר לצפת – ישתתף היום בטקס הענקת תואר ד"ר לבוגרי המחזור הראשון בפקולטה לרפואה

שנה לאחר שהתארח בצפת בחופשה פרטית במלון רימונים עם משפחתו, חוזר ראש הממשלה לעיר כדי להשתתף היום ( רביעי) בטקס החגיגי של הפקולטה לרפואה המעניקה לבוגריה הראשונים תארי ד"ר ברפואה.

 נתניהו בטקס פתיחת הפקולטה בצפת: צילום: אבי אוחיון, לע"מ.
נתניהו בטקס פתיחת הפקולטה בצפת: צילום: אבי אוחיון, לע"מ.

נתניהו שתמך בהקמת הפקולטה לרפואה בצפת ואף השתתף בטקס הפתיחה ולאחר מכן בישיבת ממשלה חגיגית שנערכה במקום יכבד בנוכחותו את הענקת התארים בבית יגאל אלון בצפת.

מלבד נתניהו, ישתתפו גם השרים, נפתלי בנט, השר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי , ראשת ות"ת פרופ' יפה זילברשץ, ראשי רשויות בגליל, מנהלי בתי החולים בצפון המסונפים לפקולטה ועוד.

הפקולטה לרפואה בגליל הוקמה בשנת 2011. השנה לומדים בפקולטה כ-500 סטודנטים לרפואה ולתארים מתקדמים (תואר שני, מאסטר ודוקטורט במדעי הרפואה). 110 סטאז'רים בוגרי הפקולטה עובדים בבתי החולים בארץ ו-48 בוגרי המחזור הראשון החלו בהתמחות.

את השלב הקליני בלימודי הרפואה עושים הסטודנטים במחלקות בתי החולים ברחבי הגליל: בעכו, נהריה, צפת,פוריה ונצרת וכן במרפאות הקהילה ובשירותי הבריאות באזור הצפון והגליל.

הפקולטה לרפואה של בר-אילן הוקמה כדי לענות על הצורך ברופאים מיומנים, לבלום את תופעת "בריחת המוחות" מישראל באמצעות החזרת סטודנטים, מורים וחוקרים מהמוסדות הנחשבים ביותר בעולם ובה בעת להרחיב את אפשרויות התעסוקה לתושבי הצפון ולפתח את הגליל ואת העיר צפת, בפרט.

הפקולטה תורמת למערכת הבריאות בגליל במגוון היבטים כמו, תקנים חדשים בבתי החולים ובקהילה, וחיזוק התשתית המקצועית , המחקרית והאקדמית.

הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן מהווה חלק אינטגראלי מחיי הקהילה בגליל, מעורבת בחינוך מדעי לנוער ועוסקת באופן פעיל ברפואה מונעת, בקידום הבריאות ובאיכות הסביבה במרחבי הגליל.

דקאן הפקולטה, פרופ' רן טור-כספא אומר כי הפקולטה המכשירה רופאים ומדענים, היא ייחודית בהשפעתה על הפיתוח הרפואי, האקדמי, החברתי והכלכלי של כל צפון מדינת ישראל.

דילוג לתוכן