fbpx

סא"ל,נתלי דהן – תושבת אביבים ומג"ד ארז:" במעברים אנו מגנים בגופנו על התושבים" – טור מיוחד עבור החיילים שהחלו בהכשרה מבצעית

בבית הספר למשטרה צבאית בקריית ההדרכה בעיר הבה"דים על שם אריק השרון החלה הכשרתם של חיילים שישרתו ביחידה המבצעית של המשטרה הכוללת את גדודי המעברים "ארז" ו- "תעוז". מפקדת גדוד ארז, סא"ל נתלי דהן תושבת מושב אביבים ואם לשלושה ילדים בטור מיוחד שכתבה למתגייסים. 

" חיילים יקרים – בימים אלו הנכם לובשים לראשונה מדי צה"ל, ומתחילים את הכשרתכם כחיילים במשטרה המבצעית של צה"ל. אנחנו מציעים לכם מגוון רחב של תפקידים ומסלולי פיתוח משמעותיים, במסגרתו תחשפו לאתגרים מקצועיים ואישיים. עוד לפני הגיוס, מיטב מפקדים וחיילים נפגשו עם חלק מכם, ענו על שאלות, סיפרו חוויות ותיארו בפניכם זווית ראייה אישית. נמשיך ונלווה אתכם לאורך כל הדרך, שכן אתם מהווים עבורנו את הדבר היקר מפז – המשאב האנושי.

צילומים:משטרה צבאית.

כעת החל תהליך הכשרתכם בבית הספר למשטרה הצבאית בקריית ההדרכה. במסגרת ההכשרה, האורכת כשלושה חודשים, תעברו תכנים של רובאות נדרשת הכוללים עזרה ראשונה, קשר ואמצעי ראיית לילה. בנוסף, תבצעו אימוני מטווח, ירי בתנועה ופרט חוליה ואף תצאו לשבוע שטח. באמצעות מפקדים מיומנים, תרכשו ארגז כלים מקצועי, שיסמיך אתכם למקצוע מאבחן ביטחוני ותתנסו במדמים ותוכנות ממוחשבות. כמו כן, תיחשפו לעולם התוכן הערכי, המושתת על רוח צה"ל.

בסיום ההכשרה תתמיינו לשני גדודי המעברים, גדוד "ארז" הפועל בעוטף ירושלים, וגדוד "תעוז" הפועל במרחב יהודה ושומרון. הגדודים פרוסים בעשרות מעברים בגזרות הפעילות החמות ביותר מבחינה בטחונית. לוחמי המעברים של המשטרה הצבאית עוסקים בליבת הביטחון השוטף לצד כוחות בטחון נוספים. הלוחמים מגנים על תושבי המדינה בפעילות במעברים מסביב לשעון, 24/7, ומונעים הלכה למעשה פיגועי טרור, זליגת אמצעי לחימה והברחות אסורות לתחומי המדינה. מידי יום מאתגרים הלוחמים במעברים שוהים בלתי חוקיים, דרושי מעצר, חומרי חבלה, נשקים מאולתרים, תחמושת ואף מונעים הוצאתם לפועל של עשרות פיגועים בשנה. על הצלחותיהם המבצעיות בסיכול הטרור של לוחמי הגדודים ניתן ללמוד מפרסומים רבים בתקשורת.

תוך כדי השירות תעברו הכשרות ייחודיות ותפעילו מערכות טכנולוגיות. מיומנויות אלו יעניקו לכם בסיום השירות יתרון נוסף ויסייעו לכם להשתלב בעולם התעסוקה הבטחונית. כמו כן, תשתתפו באימונים, סדרות ערכים, ותיטלו חלק בפעילויות של תרומה לקהילה ותעבדו יחד עם חבלני משטרה, יחידות כלבנים, מודיעין וגורמי רשויות החוק. כחלק ממסלולי הקידום והפיתוח יוצאים החיילים לקורסי פיקוד (מ"כים וסמלים) ומשתלבים בשדרת הפיקוד האיכותית בגדודים. קיימת האפשרות לשרת כמפקדים בבית הספר למשטרה הצבאית ולהשפיע על דור הלוחמים הבא. אני גאה לספר שקצינים רבים בחיל המשטרה הצבאית החלו את שירותם בגדודי המעברים. חיל המשטרה הצבאית דוגל בשירות משותף ושיוויוני הן לגברים והן לנשים, וכלל המסלולים פתוחים בפני כל מתגייס ומתגייסת באופן זהה.

כמפקדת גדוד "ארז" אני רואה זכות גדולה לפקד על לוחמי הגדוד, מיטב הנוער וטובים בנינו, לצד מפקדים ראויים. בנחישות ובהתמדה, יומם וליל, אנו מגנים בגופנו על התושבים, תוך הקפדה על ערך כבוד האדם ושמירה על מרקם החיים האזורי. אני מברכת אתכם על הצטרפותכם למשפחה של חיל המשטרה הצבאית ומבטיחה שירות משמעותי, מאתגר, מבצעי ותורם". שלכם – מפקדת גדוד ארז, סא"ל נתלי דהן.

דילוג לתוכן