fbpx

סא"ל יוסי רוזנברג מכרם בן זמרה מצליח לתמרן בניהול היקב המשפחתי לפיקוד גדוד מילואים

משפחת רוזנברג מכרם בן זמרה ידועה במרום הגליל לא רק בגלל היקב המשפחתי המוצלח שגרף עשרות מדליות בתחרויות חשובות בעולם וחלב העיזים המפורסם אלא גם בגלל הצלחתו של מנהל המשק יוסי רוזנברג לתמרן בין העסקים לשירות מילואים פעיל.

 רוזנברג סא"ל (מיל') משלב את חיי המשפחה והקריירה במושב עם שירות מילואים פעיל כמפקד גדוד בחטיבת אלכסנדרוני. לפני מספר ימים הוביל את התרגיל החטיבתי המקיף שנערך בגליל המערבי. רוזנברג לא נותן לעסקים לפגוע באהבתו לגדוד המילואים 7012. "התגייסתי ב-1995 לגדוד 51 של גולני, הייתי מפקד מחלקה, וסגן מפקד פלוגה ברובאית 51,השתחררתי אחרי ארבע וחצי שנים ומאז אני משרת במילואים באלכסנדרוני", מספר, רוזנברג שמוסיף: "אני נמצא כבר 19 שנים בחטיבה. הייתי בתפקידי פיקוד שונים ולפני שנה נכנסתי לתפקיד מפקד גדוד (מג"ד).

אלכסנדרוני בשבילי זה כמו גולני רק קצת יותר בוגר. האנשים בחטיבה מבוגרים, בוגרים ורציניים יותר. חיילי המילואים משלבים בין עשייה משמעותית בחיי היום יום לבין השירות בצה"ל. השילוב הוא מצד אחד מאתגר ומצד שני משלים ומעצים- הפיקוד והניהול הם תחומים דומים שמשלימים אחד את השני. אני יודע שהמילואים עושים אותי מנהל יותר טוב והעבודה בחוץ בונה אותי כמפקד".

יוסי רוזנברג מנהל את יקב אדיר בפארק התעשייה בדלתון כחלק ממשק משפחתי. "כל אחד במשפחה אחראי על עסק אחר", הוא מספר, "זו שותפות של אבי ושני אחיו ביחד עוד שותף שהחלה עוד לפני שנולדתי. יש לנו משק גדול לעיזים, מחלבה, כרם ויקב". הוא יליד כרם בן זמרה ומתגורר במושב עם אשתו, דורין ושלושת ילדיו, נווה, אהוד ויואב.

רוזנברג חוזר לדסקס על התרגיל: "במהלך התרגיל השבוע התאמנו המילואימניקים יום ולילה במגוון רחב של אזורים במתאר הצפוני. הם עברו בשטחים סבוכים ושטחים בנויים ותרגלו לחימה אל מול אויב המדמה את ארגון חיזבאללה. התרגיל נערך בשיתוף פעולה  בין כוחות מילואים וסדירים, אוויר ויבשה ונועד לשמר ולשפר את מוכנות החטיבה לחירום. "התרגיל דימה את המציאות האופרטיבית שנדרשת מאיתנו", מסכם סא"ל (מיל') רוזנברג, "הוא היה אינטנסיבי ומאתגר מאוד מבחינה מחשבתית. אצלנו בחטיבה אנשים מגיעים למילואים עם רצון. כולם באים עם מחויבות במטרה לעבוד קשה ולעמוד בכל משימה".

עוד מוסיף, רוזנברג: "הבחירה להמשיך לשרת בתפקיד קודקודי במילואים אינה מובנת מאליה. התפקיד דורש מיוסי לבצע עשרות ימי מילואים בשנה. "אמנם זה מאתגר לשלב קריירה, מילואים ומשפחה, אבל אני יודע שהמילואים עושים אותי אדם יותר טוב. עם השנים הבנתי שיותר ממה שאני תורם למערכת, המערכת תורמת לי כבן אדם. יש לי תחושת מחויבות לאנשים ולמערכת, עם הזמן והניסיון מגיעה גם האחריות. חשוב שכל אחד ייתן מעצמו, צה"ל מתבסס על חיילי מילואים ולא יוכל בלעדיהם. עכשיו זו המשמרת שלי ואני עושה את הכי טוב שאני יכול. אני יודע שכל עוד אני יעיל ותורם, אמשיך בדרך הזו".

דילוג לתוכן