fbpx

סוף לטרטורים: מרפאת חיילים מרשת "ביקור רופא" תוקם בחצור הגלילית

בשורה של ממש לחיילי הגליל העליון. בעקבות תלונות של חיילים ובעקבות לקחים שנלמדו בעבר הוחלט בחיל הרפואה לפתוח מרפאה מרשת "ביקור רופא" בחצור הגלילית ובכך למנוע טרטורם של חיילי חובה שנאלצו לנסוע מקרית שמונה, חצור וצפת עד לכרמיאל או נהריה על מנת לקבל טיפול רפואי בשעות בהן לא פועלות מרפאות צבאיות. 

צילום מתוך אתר כללית.
צילום מתוך אתר כללית.

מלבד המרפאה בחצור הולכות להתווסף עוד שלוש מרפאות – בית שאן,אריאל ומצפה רמון ובסך הכל יפעלו 18מרפאות של ביקור רופא. השעות בהן יקבלו חיילי החובה טיפול רפואי יישאר זהה, כלומר, השעות בהן לא פועלות מרפאות צבאיות.

עוד הוחלט בחיל הרפואה על הפעלת התוכנית 'לבן וחאקי' שתביא איתה בשורה לכלל משרתי צה"ל בחובה ובקבע. מטרתה לשפר פערים קיימים בבעיה המרכזית של שירותי הרפואה בצה"ל – זמינות ונגישות. בנוסף, היא תקדם את הרפואה הצבאית לדור חדש – טכנולוגי ויעיל יותר. 

מיקור חוץ של אנשי קבע
בעקבות לקחים שנלמדו בעבר ממיקור החוץ, הוחלט שיישומו במודל החדש יהיה תקף רק על אנשי הקבע. על כן, אנשי הקבע יטופלו בקופות החולים האזרחיות. המשאבים יופנו לחיילי החובה שעתידים לקבל טיפול זמין, מהיר ונגיש יותר (כמובן שהאחריות על בריאותם תישאר בחיל הרפואה). מדובר בכמות משאבים משמעותית – כיום, אנשי הקבע צורכים 20% מכלל שירותי רפואת המומחים בצה"ל.
 העסקת מטפלים חדשים 
מספר המטפלים בצה"ל יגדל – יתווספו מטפלים לשירותי הרפואה הצבאיים, בדגש על אחיות ורופאים, שיטפלו מעתה אך ורק בחיילי החובה. בנוסף לכך, פונים בחיל הרפואה למומחים באזרחים להתנדב למילואים בתחומם, עד כה כ-200 רופאים השיבו לפנייה.
 קיצור הליכים ביורוקרטיים והרחבת סמכויות
בידי הרופא הראשוני והאחות יופקדו סמכויות רבות מבעבר. בנוסף, יחל שימוש בטלה-רפואה (רפואה מרחוק). היום, פועלות כבר שתי תוכנית הרצה בתחום זה .
דילוג לתוכן