fbpx

סרן דנינו מספסופה חתום על הקמת גדוד מלוחמים ולוחמות באיסוף מידע קרבי על האויב מהגבול הסורי

סרן חן דנינו (27) תושב ספסופה, סיים השבוע את אחד התפקידים המשמעותיים והייחודיים ביותר- מפקד פלוגת לוחמים ולוחמות בגדוד האיסוף הקרבי ״עיט״ שברמת הגולן.

דנינו גאה מאוד בפלוגה, אותה הקים כפיילוט ניסיוני בשנת 2019. באותה שנה, בחודש מרץ הוחלט להקים בגדוד "עיט" פלוגת איסוף ייחודית שמורכבת מלוחמים ולוחמות, והוא נבחר להקים את הפלוגה ולהוביל את הפיילוט.על הקמת הפלוגה מספר דנינו בהתרגשות: "וואו. בתהליך של ההקמה היו תחושות מעורבות. מצד אחד יש לי בידיים אחריות גדולה, אני יודע שכל דבר שאעשה ישפיע גם שנים קדימה ושכולם בוחנים את הצלחת הפלוגה. אך מצד שני תחושת גאווה גדולה שאני עושה משהו בפעם הראשונה, פה ברמת הגולן. העיניים של כולם נישאות אלינו. אנחנו קבענו נורמות מבצעיות לשנים אחרי. זה היה מאוד מעצים ומרגש לראות איך הפלוגה אט אט מתגבשת ועושה פעילות מבצעית מיוחדת ואיכותית".

חן דנינו התגייס ביולי 2011, לתפקיד לוחם איסוף קרבי. אחרי מסלול וקורס מפקדי כיתה, שובץ בגדוד 869 האמון על גזרת לבנון. אחרי תפקיד משמעותי, יצא לקצונה וחזר לגדוד. לאחר מכן התקדם להיות מ״מ בקורס מ״כים, באותה תקופה היה מבצע צוק איתן. ״היינו אמונים על הגנת החטיבות המתמרנות ועל הכוונת ובקרת אש. צפינו פגיעות על יעדים ומדדנו את איכות הפגיעה". בהמשך שירותו עבר להיות מפקד פלוגת אימונים בגדוד 869, משם יצא לקורס הפיקוד האיכותי במכללה לפיקוד טקטי, שם עשה תואר במדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן, וסיים מצטיין דיקן.

לאחר המכללה לפיקוד טקטי שובץ בתפקיד מ"פ חרמון, בגדוד 595, גדוד האיסוף שצופה על גזרת סוריה. בתפקידו פיקד על חמ״ל התצפיות ערער , ועל צוותי הלוחמים שצפו על גזרת לבנון וסוריה מהחרמון.כאמור במרץ 2019 נבחר להקים פלוגה ייחודית מלוחמים ולוחמות שזכתה להצלחה ולמספר הישגים. הלוחמות שהגיעו לפלוגתו של חן היו הלוחמות הראשונות בגדוד. ההטמעה שלהן דרשה שיח רציף איתן, ועם גורמים מקצועיים בצבא. ״הלוחמות עושות פעילויות מבצעיות איכותיות וטובות, ואין שוני בין צוותי הבנים והבנות. כל הפלוגה נרתמה לכל משימה מבצעית ולכל תקופה מאתגרת שחווינו בגזרה. הלוחמות והלוחמים הולכים מרחקים ארוכים, סוחבים משקלים כבדים ומבצעים איסוף איכותי על האויב בגזרת סוריה בעזרת אמצעי תצפית וצילום מתקדמים ויחודיים״.

כוחות צה״ל בגזרת רמת הגולן חוו אירועים מבצעיים רבים בשנים האחרונות. גדוד האיסוף הוא חלק מרכזי בגיבוש תמונת המצב המודיעינית על האויב, ועל המתרחש בצד השני של הגבול. ״אירוע מבצעי שאני זוכר במיוחד הוא סיכול ניסיון פיגוע הרחפנים האיראני כנגד מוצבים צבאיים ברמת הגולן בחודש אוגוסט האחרון. ברגע שהבנו שיש כוונות של האויב לממש את הפיגוע, הלוחמים והלוחמות שלי נפרסו בשטח על מנת לאתר את החוליה. לילה אחרי לילה היינו דרוכים ומוכנים לאתר את החוליה, וחיפשנו זיהויים חריגים. באחד הלילות זיהינו סימנים ראשוניים של החוליה.התחלנו לחקור ולנתח מי האנשים, כמה אנשים הם, מה הם עושים, מה הנתיב תנועה שלהם. באותו שלב העברנו את הדיווח למפקדים הבכירים, שם התקבלה ההחלטה לשבש את ההעלאה של רחפן הנפץ. יומיים לאחר מכן החוליה סוכלה בכפר עקרבה שבסוריה".

על התחושות לאחר סיכול האירוע מספר חן בגאווה  ״כשהבנו שמצאנו את החוליה שחיפשנו עלה בנו פרץ של אדרנלין .הייתה לנו אחריות בידיים, וצריך לקחת הרבה סיכונים. רק אחרי שהאירוע סוכל הבנו את גודל ההצלחה, הייתה בפלוגה תחושת סיפוק אדירה. זה היה אחד הדברים הכי משמעותיים בשירות שלי. ההבנה שחייל אחד וחיילת אחת עם חדות מבצעית והבנה של השטח, יכולים להפוך זיהוי מאוד פשוט לסיכול אירוע שתורם באופן ישיר לביטחון המדינה, מספקת וממלאת".

אחרי שנתיים מאוד משמעותיות בגזרה הסורית, סרן חן דנינו עובר לתפקיד ראש מדור של מערכת ייחודית בחיל האיסוף הקרבי, ומסיים בתחושת סיפוק גדולה וגאווה בלוחמים ובלוחמות שלו שהגנו באופן ישיר על ביטחונה של מדינת ישראל.

השאר תגובה

דילוג לתוכן