fbpx

עולים לגליל דרך ניו יורק:תכנית הטבות לגליל הוצגה לעולים חדשים בכנס שנערך בארה"ב

המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ומשרד העלייה והקליטה מציעים תכנית הטבות ייחודית לעולים חדשים שיבקשו לעלות לנגב ולגליל. במסגרת התכנית ייהנו העולים משלל הטבות כדוגמת סיוע בשכר דירה, שיעורי עזר לילדיהם, מופעי תרבות ועוד.

bd03b141-4f99-4ca5-a46a-8df961b6086b

התכנית הושקה לראשונה בכנס העלייה השנתי של ארגון "נפש בנפש". השר דרעי: " אני בטוח שהטבות אלו יעניקו עידוד נוסף למי שכבר קיבל את ההחלטה לעלות לישראל להגיע ולהתיישב בנגב ובגליל".

תכנית ההטבות החדשה של  המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הושקה  בכנס העלייה השנתי הגדול של ארגון "נפש בנפש" בניו יורק. הכנס, שהתקיים בראשית השבוע במלון קראון פלאזה בטיימס סקוור סיפק מידע חיוני עבור המתעניינים בעלייה לארץ. מאות עולים שוחחו עם נציגי המשרד בראשות המנכ״לית סיגל שאלתיאל הלוי והביעו התעניינות בתכנית המיוחדת. הכנס כלל מפגש עם נציגי ממשלה, קופות חולים, ביטוח לאומי ושאר גופים חיוניים בתהליך העלייה והקליטה. כמו כן התקיימו מפגשי ייעוץ והכוונה אישיים עבור העולים הפוטנציאליים.

99c5dd7a-7f0f-4ab8-80a3-6a0fca69725c

"אנו גאים בשיתוף הפעולה ההדוק שלנו עם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, ושמחים על כך שנציגות כה מכובדת תגיע ליריד העלייה שלנו בניו יורק על מנת להציג את ההטבות החדשות לעולים שיעלו לפריפריה. אנחנו שמים דגש ביריד השנה על מסירת מידע מפורט בנוגע להזדמנויות הקיימות בעלייה לנגב ולגליל. מבחינתנו זו ציונות כפולה ומכופלת. הפרויקטים המיוחדים שלנו של "עולים לצפון" ו"עולים לדרום" נועדו לתת סיוע ומענה לכל מי שחושב לעלות לאזורים אלו" , אמר זאב גרשינסקי, סמנכ"ל ארגון "נפש בנפש". תכנית ההטבות תוצג פעם נוספת בכנס של הסוכנות היהודית בפאריז.

המשרד לפיתוח הפריפריה , הנגב והגליל ומשרד העלייה והקליטה מציעים מגוון עשיר של הטבות ייחודיות למשפחות, זוגות ויחידים הבוחרים לעלות לארץ ולהתגורר בנגב או בגליל. זוהי חבילת הטבות  אקסקלוסיבית המותאמת במיוחד לצרכיהם הייחודיים של עולים חדשים.  עולים חדשים שיבחרו לחיות בנגב ובגליל יוכלו ליהנות בין השאר מסבסוד חוגים ושיעורי עזר לילדיהם, מינויים להצגות תאטרון ומופעי תרבות, חוגי העשרה וספורט, מנוי לקאנטרי קלאב הקרוב לשכונת מגוריהם, מימון להשכרת רכב, סיוע בשכר דירה, מלגות לימודים ועוד. ההטבות מוענקות בנוסף לסיוע ותמיכה הניתנים באופן כללי לעולים חדשים ותושבים חוזרים. 

מעבר דירה באופן כללי ועלייה לארץ בפרט הם צעדים משמעותיים ביותר. ההחלטה על מקום המגורים יכולה להשפיע רבות על תהליך הקליטה ואיכות החיים של העולה. המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מדווח כי ההטבות הייחודיות המוענקות לעולים המשתקעים בנגב או בגליל מהווים גורם אטרקטיבי המושך עולים או תושבים חוזרים להעדיף את הנגב או הגליל על פני ערי המרכז.  מעבר להטבות כלכליות, עולים חדשים  שיבחרו לגור בגליל או בנגב ייהנו ממגוון הטבות נוספות ביניהן חיי קהילה ייחודיים, שפע עצום של טבע, אוויר צלול, מרחבים ונופים עוצרי נשימה אותם יוכלו למצוא רק באזורים אלו.

מנכ"לית המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, סיגל שאלתיאל הלוי, המתגוררת בעצמה בצפון ביישוב מנות שליד נהריה, מסרה כי היא נרגשת להשתתף בכנס, לפגוש את העולים הפוטנציאליים המשתתפים בו ולחשוף אותם לכך שקיימות מגוון רחב של אפשרויות בכל הקשור בעלייה לארץ. עוד מסרה המנכ"לית כי המשרד רואה חשיבות עצומה בעידוד עלייה לנגב ולגליל תוך הענקת מעטפת נרחבת וארוכת טווח של תמיכה עבור עולים חדשים הבוחרים להשתקע ולהשקיע באזורים אלו. "במסגרת התכנית צפויות להיקלט בערי הנגב והגליל כ-500 משפחות בשנתיים הקרובות", מסרה שאלתיאל הלוי .

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי: "מי שרוצה לעלות לארץ לא יעשה זאת בגלל הטבה כזו או אחרת. עם זאת, הנגב והגליל נמצאים במגמת התפתחות משמעותית וברצוננו להקל על העולים שיבחרו להכות שורש באזורים מופלאים אלו. אני בטוח שהטבות אלו יעניקו עידוד נוסף למי שכבר קיבל את ההחלטה לעלות לישראל להגיע ולהתיישב בנגב ובגליל".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן