fbpx

עמותת אור ירוק מזהירה: אחד מכל ארבעה רוכבי אופניים שנפגעים מתחת לגיל 14

לחדר מיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובא ע"י מד"א בן 13, מצפת שנפצע כתוצאה מנפילה בעת שרכב על אופניו, ללא קסדה!
טופל בחדר הטראומה עם חבלת ראש במצב בינוני. 

צילום: אור ירוק

הצוות הרפואי בחדר המיון במרכז הרפואי זיו. ציין כי רק לפני כמה שבועות נפלה שחקנית צעירה שלומית מלכה מאופניה, כאשר רכבה ללא קסדה, ואושפזה במח' טיפול נמרץ. מקרים כאלו מתרחשים מידי שבוע ומסכנים שלום הרוכבים.
ברכיבה על אופניים, סקייטבורד או כל כלי ספורטיבי – נדרשת חבישת קסדה על מנת להגן על הראש. גם פגיעה קלה בעת נפילה, באזור רגיש בראש, עלולה להביא לבעיות קשות ומורכבות בתפקוד הגוף בעתיד.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים בערים 212 רוכבי אופניים, ילדים, בני נוער ומבוגרים. מתוך כלל הנפגעים, חמישה רוכבים נהרגו ועוד 65 נפצעו באורח קשה.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016, מרבית רוכבי האופניים שנפגעו בתאונות דרכים בערים – 121 מהם – הם בני 25 ומעלה, עוד 40 הם בני נוער בגילאי 15-19, ו- 51 מהנפגעים (אחד מכל ארבע) היו ילדים עד גיל 14. בנוסף נמצא כי 77% מרוכבי האופניים שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני היו גברים.

בממוצע של העשור האחרון (2007-2016), נפגעים מדי שנה כ- 283 רוכבי אופניים בתאונות דרכים בתוך הערים, כשישה נהרגים וכ- 64 נפצעים באורח קשה.

דילוג לתוכן