fbpx

עמית סופר:"אתמול קיבלנו תזכורת קריטית לחשיבות העליונה שיש להגדלת המוכנות"

ראשי רשויות התכנסו היום (שני) לישיבה דחופה של פורום קו העימות במושב אביבים בעקבות התקרית הביטחונית שהתרחשה שם אתמול, ויצאו בדרישה משותפת אל הממשלה, לדאוג במיידית להעברת תקצוב תכנית מיגון הצפון.

נכחו בישיבה: משה דוידוביץ – מטה אשר ויו"ר הפורום, אייל שמואלי – כפר ורדים, גיורא זלץ – גליל עליון, רפיק מרעי – חורפיש, בני בן מובחר – מבואות חרמון, עמית סופר – מרום הגליל, ארקדי פומרנץ – מעלות תרשיחא, רונן מרלי – נהריה, אדגאר דכואר – פסוטה, יאסר גדבאן – כיסרא סמיעגבי נעמן – שלומי, דימי אפרצב – קצרין.

עמית סופר: "אתמול קיבלנו תזכורת קריטית לחשיבות העליונה שיש להגדלת המוכנות. הצבא חזק ויודע לבצע את העבודה, אך האירוע הזה התרחש בזירה הצבאית, אם היה מתרחש בזירה אזרחית ברור לנו מה הייתה התמונה. את תכנית המיגון אין לאף אחד פריבילגיה שלא להוציא אל הפועל".

משה דוידוביץ: "הייתה לנו תזכורת נקודתית למה שיכול לקרות בגבול הצפוני הנפיץ. אנחנו סומכים את ידינו על צהל וכוחות הבטחון, אך עם זאת, אוזלת היד של הממשלה בהתייחס למיגון הצפון בו חיים מעל ל– 200,000 תושבים ללא מיגון הינה משוועת. החיזבאללה של היום הוא לא אותו ארגון ולא מחזיק באותם יכולות כמו לפני 30 שנה. אנחנו קוראים לממשלת ישראל להתעשת וטוב שעה אחת קודם".

בני בן מובחר: "האירוע אתמול היה פרומו ותזכורת למציאות שאנחנו חיים בה. לא צריך לחלק מחמאות לאף אחד, אלא לדרוש את מה שמגיע לנו על פי החלטת הממשלה ככתבה וכלשונה. אם למדינת ישראל יש אחריות על הצפון כמו על הדרום והמרכז, הם צריכים ליישם את כל סעיפי התכנית. תודה לצה"ל ולקבינט הביטחוני שיודע לקבל החלטות בשעת אמת".

גיורא זלץ : "אני אהיה פחות מנומס. הפער הבלתי נתפס שיש בין הנתונים שאותם מפרסמת הממשלה לבין סדר העדיפויות. יש פערים עצומים בין הנתונים המתפרסמים לבין הנתונים הידועים בפועל המתייחסים לטילים שיכולים להגיע למעל 30 ק"מ מהגבול. תחשבו איך ייראו הימים שהפצצות יגיעו למקומות מבונים במרכזי ערים. 50% מתושבי קן העימות גרים בלי ממ"דים בבתים, וכל גם במבני הציבור – מבני חינוך (גן, בית ספר) או תעשייה כולל חומרים מסוכנים, אף אחד מהם אינו ממוגן. אני שמח על מה שעשו בדרום, אבל אצלנו המצב שונה לגמרי. במצב בו יפרוץ אירוע גדול ממה שהיה אתמול, יש עשרות אלפי ילדים שהם ללא מיגון. בגליל עליון כמו ברשויות אחרות זמן התגובה הוא 0. לכן, את כל מבני הציבור חובה עד סוף, 2020 שיהיו מוגנים, זה אפשרי, התקציב ישנו, התכניות קיימות, אך בפועל שום דבר לא קורה. לא ניתן לזה לקרות".

ארקדי פומרנץ: "לרשויות יש אחריות לתושבים גם במקלטים פרטיים שמקלטיהם מוזנחים, שמשפחות דלות אמצעים, זקנים, וילדים שיהיו בשעת חירום במקומות לא ראויים. אנחנו חייבים למצוא דרך לעזור לתושבים שלנו להביא את המקלטים הפרטיים למצב כשיר בזמן חירום. אתמול עברנו את הפרומו, לא רוצים להגיע לשעת האמת".

רפיק מרעי: "האיום הממשי התחיל אתמול. אבל כל האזור תחת סכנה ממשית – אנחנו בני ערובה. המיגון שכולם מדברים עליו הוא משמעותי וצריך להיות מיידי. אנו פונים לרוה"מ לספק לנו מיגון".חברי הפורום יצאו בדרישה משותפת אשר תופנה לראש הממשלה, לקבלת לו"ז ברור וידוע להעברת התקציב וביצוע תכנית מיגון הצפון.

השאר תגובה

דילוג לתוכן