fbpx

עצורים בהפגנת החרדים בצפת – עשרות מחו כנגד פתיחת סניף הלל ליוצאים בשאלה

את היום הראשון לפתיחת חופשת בין הזמנים בצפת ניצלו עשרות חרדים כדי לקיים הפגנה ולמחות על פתיחת סניף עמותת הלל ליוצאים בשאלה.

צילומים: עיתון חדש בגליל

המפגינים בקריאות גוועלד ותפילות זעקה נערכו במעוד מועד להפגנה. פקשווילים רבים בגנות המקום ובקריאה לבוא להפגין חולקו באמצעות הרשתות החברתיות של קהילות החרדים ובריכוזי שכונות. פתיחת הסניף הרביעי בארץ של עמותת הלל המסייעת ליוצאים בשאלה בצפת התקבלה בזעם רב. "תהיה זו בכיה לדורות לעיר הקודש צפת – אי לכך נתאסף בהמונינו לעצרת תפילה וזעקה רבתי בסמוך למקום השמד", נכתב בפקשווילים.

במהלך ההפגנה בה נכחו שוטרים מתחנת צפת, הייתה תקרית קלה בין חבר מועצת העיר,  נהוראי לחיאני שהגיע למקום על מנת לבקש מהמפגינים שלא לשבש את התנועה ברחוב ירושלים ולהביא את מחאתם במדרכה הסמוכה, בתגובה הוא נדחף ע"י מספר מפגינים. בסיום ההפגנה, נעצרו 2 מפגינים – בוגר וקטין.

אגודת ה.ל.ל – הסניף הראשון בגליל העליון

ה.ל.ל מסייעת למי שבוחרים לעזוב את חיי הקהילה החרדית ולא זוכים לתמיכת ההורים ובני המשפחה. העמותה מסייעת להשתלב בצורה בחברה הישראלית ומנסה להשפיע על גורמים נוספים לפעול למענם. עמותת הלל שעובדת גם מול משרד העבודה והרווחה מקנה לצעירים שירותים החל מהשלב הראשוני של המעבר לסביבה החדשה: מזון וביגוד, דיור, יעוץ והכוונה למיצוי זכויות, עזרה סוציאלית, ועד לשלב של התפתחות אישית והעצמה שתוביל להשתלבות מוצלחת בחברה.

העבודה מבוצעת ע”י צוות מתנדבים ואנשי מקצוע המעניקים הכוונה וסיוע בכל הקשור למציאת דיור קבע, גיוס לצבא, רכישת השכלה והשתלבות בתעסוקה. במרכזים מתקיימות גם פעילויות חברתיות, תרבותיות וקהילתיות שנועדו לעזור לאותם צעירים למצוא סביבה תומכת וקשרים חברתיים. למרות שעדיין לא הייתה פתיחה רשמית של הסניף הוא החל לפעול ברחוב ארלוזרוב בצפת החל לפעול ומשווע למתנדבים. אפשר דרך האתר או דף הפייסבוק של העמותה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן