fbpx

עשור ללבנון השנייה – בצפת תרגלו מלחמה עם כוחות הצלה גדולים

עשור לאחר מלחמת לבנון השנייה, התקיים הבוקר (רביעי) 'תרגיל מלחמה' רחב היקף במרכז הרפואי זיו בצפת, הגדול ביותר שנערך עד כה בבתי חולים ברחבי הארץ וראשון מסוגו, בשיתוף פיקוד העורף, משרד הבריאות, מד"א, כיבוי אש, משטרת ישראל ועיריית צפת.

כיבוי אש מתרגלים אומרגת חילוץ מקומות עליונות- תרגיל מלחמה המרכז הרפואי זיו

התרגיל מהווה מודל לתרגול המשך במוסדות רפואה נוספים בארץ, במטרה להגביר את רמת המוכנות לתרחיש מלחמה.

מר"פ צפון אל"מ אייל פורמן שהשתתף היום בתרגיל עם צוותי פיקוד העורף אמר, כי התרגול הורכב מנתוני אמת בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה וכי מדובר בשלב האחרון לתרגול של מספר תרחישים במקביל: פינוי מחלקות טיפול בפצועים, חילוצים מורכבים וכד'. "המרכז הרפואי זיו נערך לתרגיל הזה מעל ארבעה חודשים, עובדה המראה עד כמה מבינים בבית החולים את תפקידם וחשיבותם למוכנות למצב מלחמה" אמר אל"מ אייל פורמן.

פינוי מחלקת יולדות וילודים- המרכז הרפואי זיו-תרגיל מלחמה

אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו אמר: "אנו שמחים על התוצאות המרשימות של התרגיל רחב ההיקף שהתקיים היום בבית החולים ושיתוף הפעולה עם פיקוד העורף, משרד הבריאות וכלל כוחות הביטחון וההצלה באזור ועיריית צפת. תרגול מצב של מלחמה בצפון מחייב אותנו להמשיך ולספק שירותי רפואה לכלל תושבי הצפון ולחיילינו היקרים בתנאים מורכבים של ירי טילים, אזעקות, פינוי מחלקות, חיבור למבנה החדש של בית החולים לילדים (100 מיטות במתחם ממוגן) ועוד,זהו תרגיל ראשון מסוגו ואני שמח שפיקוד העורף והאגף לשעת חרום של משרד הבריאות בחרו במרכז הרפואי זיו לתרגולו כאן. אין לי ספק, כי היום אנו מוכנים יותר לתרחיש מלחמה בצפון וזו המחויבות שלנו לכל אלה שיזדקקו לנו. אני מקווה, כי ממשלת ישראל תשכיל להבין את חשיבותו האסטרטגית של המרכז הרפואי זיו בגבול הצפון, עבור התושבים והחיילים המשרתים כאן ויעבירו בהקדם את התקציבים הנדרשים לטובת מיגונו הכולל של בית החולים ושדרוג כלל מחלקות נוספות ותוספת כח אדם".

מפקדי התרגיל מרפ צפון ומנהל המרכז הרפואי זיו

מדובר בתרגיל הגדול ביותר שנערך עד כה במוסדות בריאות ובכלל, שכלל את מלוא תרחישי המלחמה שנבנו על פי לקחי מלחמת לבנון השנייה על ידי פיקוד העורף. במסגרתו תורגלו: פינוי מחלקת יולדות וילודים, פגיעה ישירה של טיל במרכז הרפואי זיו (אירוע שאכן התרחש בפועל במלחמת לבנון השנייה), אר"ן (אירוע רב נפגעים), חילוץ חולים מגג המבנה על ידי מנוף ואומגת חילוץ של לוחמי האש, פתיחת חמ"ל ומטה חירום ותרחישים נוספים שהונחתו על הצוותים תוך כדי התרגיל.

דילוג לתוכן