פוליסת חיסכון – האם כדאי להשקיע את הכסף שלי או שעדיף לשמור אותו בעו"ש?

צילום: pixabay

נתחיל ונאמר בצורה בוטה וחד משמעית כי כסף שיושב סתם ככה בעובר ושב ולא באיזו פוליסת חיסכון, הוא כסף שערכו נשחק. במילים אחרות, כל כסף שאתם לא משקיעים, אתם מבזבזים, אפילו אם לא עשיתם איתו כלום. נשמע מוזר? ובכן, זו המציאות הכלכלית בעולם בו אנו חיים, מהסיבה הפשוטה – אינפלציה.

לפני שנסביר על פוליסות חיסכון והיתרונות שבהן, העניין הנ"ל צריך להיות מספיק לכל אדם חושב והגיוני כדי לקחת את הצעד הראשון, ולשים את הכסף שלו בתוכנית חיסכון ולא סתם ככה בעובר ושב. כעת נאמר כמה מילים על אינפלציה, כדי ליישר קו עם מי מכם שאינו מכיר את העניין.

על אינפלציה ושמירה על ערך הכסף

הכסף שלנו נשחק. אנחנו צריכים להגן על הכסף שלנו לא רק מגנבים, אלא גם משחיקה ואובדן ערך. השחיקה הזו מתרחשת באופן "טבעי" מתוך מבנה המערכת הכלכלית דרך תהליך אינפלציה. תהליך האינפלציה הוא מצב של שחיקת ערך המטבע. מצב בו ישנה עליית מחירים מתמדת בשוק, מה שאומר שמה שהכסף שלכם יכול לקנות הולך ופוחת. אותם מאה שקלים של לפני שנה יכולים לקנות פחות ממאת השקלים של היום. כלומר – בעוד שסכום המטבע נשאר זהה, כח הקניה שלו יורד.

כדי לשמור על ערך הכסף שלכם, אתם צריכים שיקרו אחד משני דברים:

  1. מחירי הסחורות ירדו – דבר שקורה מעת לעת, אבל המגמה הכללית היא תמיד עליה, ופעמים רבות כאשר ערך הסחורה יורד זה לא בהכרח סימן טוב במשק.
  2. הכסף שלכם יצבור ריבית – כלומר שהכסף עצמו יעלה את הכמות שלו במקביל לירידת הערך שלו, כך שאם מה שעלה מאה עולה כיום מאה ואחד, באותה התקופה מאת השקלים שלכם יצרו עבורכם עוד שקל, והשוו את את ערכם כנגד השחיקה.

את ערך הסחורות אתם לא יכולים לנווט ולהחליט. ישנם אינספור גורמים המשפיעים על ערך של סחורה זו או אחרת, ועל ערך השוק בצורה כללית. על הריבית שאתם צוברים דווקא יש לכם השפעה, אמנם עקיפה, אבל לפחות יש לכם בחירה – לסגור את הכסף בתוכנית חיסכון נושאת ריבית, או לתת לו לשבת ולהישחק בעובר ושב.

איך סוגרים כסף בפוליסה ומרוויחים על זה?

כאשר לוקחים כסף שיושב לו בצד וסוגרים אותו בתוכנית חיסכון זו או אחרת, בעצם נפתחת האפשרות להרוויח עליו עוד כסף, מבלי שעשיתם דבר. הגוף בו סגרתם את הכסף מבצע פעילות פיננסית שאמורה להניב פירות, והפירות הללו מחולקים בין מי ש השקיע את הכסף, אתם ומשקיעים אחרים, כל אחד בהתאם לסכום שהוא או היא השקיעו.

פוליסת חיסכון היא בעצם תוכנית שכזו בה אתם סוגרים כסף בצורה גמישה מאוד, שאחד מהיתרונות שלה הוא הנגישות שלכם לכסף ברגע שאתם צריכים אותו. כל עוד אין צורך בכסף, הוא עובד עבורכם, וברגע שיש צורך בכסף, אתם מקבלים אותו מיד לחשבון הבנק.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובהלבטל

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Exit mobile version
דילוג לתוכן