fbpx

פלג הגליל השלים סקר הנדסי מניעתי למערכת המים בצפת

תאגיד המים האזורי פלג הגליל השלים סקר הנדסי מניעתי למערכת המים בצפת ובימים אלה הוגש למשרד הבריאות על פי דרישת ספק המים מדובר בסקר שנערך בשנים 2017- 2018 ביישוב צפת.

 

 

 

הסקר בחן את מערכת אספקת המים, מבחינה תברואתית, (צנרת מי שתייה , תחנת שאיבה ובריכות אגירה), ניתנת התייחסות לבקרת איכות המים לאורך המערכת, יחסי גומלין עם תשתיות אחרות (שפכים), מיפוי נקודות תורפה שזוהו תוך מתן התייחסות למפגעים נקודתיים ולתשתיות ביוב. כמו כן בחן הסקר את התנהלות התאגיד, בהיבט של עמידה בדרישות התקנות והכשרת העובדים. ממצאי הסקר הצביעו על תמונת מצב תברואית טובה מאוד בהיבט של הפעלת המערכת הכללית, ראייה מערכתית וניהול מקומי של התשתיות.

במנהלת התאגיד ובהפעלת התשתיות והמתקנים בשטח, עובדים מהנדסים ובעלי מקצוע בעלי תעודות הסמכה על פי הנדרש בתקנות מי השתייה. הסקר מצביע על כך שהנהלת התאגיד פועלת להכשרת עובדיה בכל קורסי ההסמכה הרלוונטיים לבקרת איכות מי השתייה .מתקני המים שבאחריות התאגיד במערכת אספקת המים בעיר צפת- 5 בריכות מי שתייה פעילות שכולן עברו שיקום במהלך 5 השנים האחרונות, תחנת שאיבה וקווי הולכה.

עוד עולה מהסקר כי המערכות מתוחזקות ומבוקרות בשוטף , לאחרונה בוצעו עבודות שדרוג והונחו קווי מים חדשים כדי לשפר משמעותית את יכולת אספקת המים. עוד בחן הסקר את מתקני המים בהיבט של ביטחון מים כמו כן היערכות התאגיד לאספקת מים עם פיתוח היישוב. בין השנים 2014-2017 בוצע סקרים דומים גם ביישובים חצור הגלילית, טובא זנגריה, יסוד המעלה, מג'אר, עילבון, פסוטה וגוש חלב, כנדרש בתקנות בריאות העם.

דילוג לתוכן