fbpx

פניה לשר דרעי: "הסר אנדרטה בעכו לזכר מחבלים שהשתתפו ברצח יהודים בצפת ובחברון"

לפני מספר שבועות ציינו בבית העלמין המוסלמי בעכו 90 שנה לתלייתם ע"י הבריטים בבית הכלא בעכו של שלושה מחבלים שהשתתפו בפרעות תרפ"ט. הבאים לאזכרה נחשפו לאנדרטה לזכרם של השלושה שהוקמה לפני ארבע שנים.

צילום: עד כאן – צעירים למען ישראל.

ארגון עד כאן שלח מכתב לשר הפנים אריה דרעי בבקשה להסיר לאלתר את האנדרטה בעכו, המהללת את המחבלים. את קיום האנדרטה חשף העיתונאי ישי פרידמן ממקור ראשון. בתלונת 'עד כאן' לשר הפנים נכתב כי היא הוקמה בניגוד לחוק ונשואי האנדרטה עלולים להוות מודל לחיקוי.במכתב צויין כי מדובר באנדרטה שהוקמה לזכרם של שלושה פורעים שטבחו ביהודים בפרעות תרפ"ט (1929). השלושה נתלו על ידי הבריטים לאחר שהשלטון הבריטי קבע כי הם רצחו יהודים בחברון ובצפת, והשתתפו בלינצ'ים ופוגרומים. מדובר באנדרטה שהוקמה בשנת 2016 בבית הקברות המוסלמי בעכו, ומאז משמשת כמוקד עליה לרגל של תיכונים ותנועות נוער בציבור הערבי. כמו כן, נחשף כי ח"כ לשעבר ממפלגת חד"ש, עיסא מחו'ל, נמנה על מקימי האנדרטה.

שלושת המחבלים שכאמור הועמדו לדין בתלייה ע"י השלטון הבריטי הם: מוחמד חליל ג'ג'ום ועטא אל-זיר שטבחו ביהודים בחברון. השלישי, פואד חיג'אזי רצח ופצע מאות אנשים בצפת. חיג'אזי,נולד בצפת, שם קיבל את לימודיו היסודיים ואחר כך במכללה הסקוטית, וסיים את לימודי האוניברסיטה באוניברסיטה האמריקאית בביירות. לפי מכתב ארגון עד כאן, הקמת האנדרטה נעשתה בניגוד לחוק. בחוק 'איסור הקמת מצבות זיכרון לזכר מבצעי מעשי טרור' נכתב כי "לא תוקם מצבת זכרון לזכר מבצע מעשה טרור", כי "מצבה זכרון שהקמתה מהווה עבירה.. תוסר ממקומה" וכן "המפרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור ..ויש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור" דינו מאסר חמש שנים.

לאור האמור בחוק פנה ארגון עד כאן לשר הפנים דרעי "אין כל ספק שהקמת האנדרטה לזכרם של מחבלים רוצחים והפיכתה למוקד עליה לרגל הינה מציאות פסולה, שמעבר לכשל המוסרי החמור שיש בהאדרת רוצחי יהודים בצורה כזו, עלולה להוביל בסבירות גבוה ל'חקיינים' שילמדו את מורשתם של הרוצחים הנתעבים ויגמרו אומר בליבם לעשות ככל שביכולתם כדי להצטרף לקבוצת ה'שאהידים הגיבורים'".

עוד נכתב "אנו מצפים כי האנדרטה לזכרם של הרוצחים המתועבים תוסר במהרה ע"י משרד הפנים, ואלי תחסוך את הרצח אותו יכול לבצע המוסת הבא". בנוסף, הגישו בעד כאן תלונה למשטרת עכו בגין הקמת האנדרטה וחלקו של ח"כ לשעבר מחו'ל בהקמתה. היום, כשבועיים לאחר שליחת המכתב והגשת התלונה, האנדרטה עדיין עומדת על תילה. ממשטרת עכו נמסר כי "התיק הועבר למרחב ולמטה ארצי למתן הנחיות בדבר המשך טיפול ויחידה מטפלת".

עו"ד צור פלק מנהל המחלקה המשפטית בארגון 'עד כאן' מסר "החוק לעניין הריסת אנדרטאות לזכר טרוריסטים ברור, על משרד הפנים והמשטרה לדאוג שזכרם של המחבלים לא יקבל מקום של כבוד במדינת ישראל.ההסתה בה יתודלקו אלה "העולים לרגל" לאנדרטה לזכר המחבלים עלולה להתפוצץ לנו בפנים.

בנוסף, לא ייתכן שח"כ לשעבר במדינת ישראל יתגאה בכך שהוא בין מקימי אנדרטה לזכר שלושה טרוריסטים רוצחים, פעולה הנוגדת את החוק בצורה ברורה. אנו מקווים כי משטרת ישראל תתייחס במלוא הרצינות לתלונה אותה הגשנו, תחקור את ח"כ לשעבר מח'ול ובמידת הצורך תוביל להגשת כתב אישום כנגדו".

השאר תגובה

דילוג לתוכן