fbpx

צו סגירה מנהלי של שרותי הכבאות הוטל על קניון הגליל העליון בחצור – הנהלת הקניון פנתה לבית המשפט בצפת

בעקבות ליקויים בטיחותיים שלא תוקנו לפי דרישות שרותי הכבאות בקניון הגליל העליון בחצור הגלילית, הוטל על המקום צו סגירה מנהלי באישורו של מפקד המחוז, טפסר בכיר, אמיר לוי.

עופר חטיאל מנהל סניף גלי עם צו הסגירה ביד.
עופר חטיאל מנהל סניף גלי עם צו הסגירה ביד.

בשירותי הכיבוי טוענים שצו הסגירה הוצא רק לאחר שבעלי הקניון ניסו כל הזמן למשוך זמן ולא לתקן את הליקויים. עוד מוסיפים בשרותי הכבאות כי הם לא מוכנים לסכן חייהם של מבקרי הקניון.

סוחרי הקניון זועמים על בעלי הקניון שלא טפלו בדרישות שרותי הכבאות מאז שהוגשו הדוחות לפני כשנתיים. " אנחנו משלמים דמי ניהול לא זולים על מנת להתפרנס בכבוד ולא מקבלים תמורה לכך", סיפר לכתבנו אחד מבעלי העסקים במקום.סוחר אחר אמר:" סגירת הקניון דווקא היום (שישי) במזג אוויר מעולה שהוציא מטיילים החוצה הסב לנו נזקים כספיים רבים". עוד אומרים הסוחרים שזה לא הוגן שסניף שופרסל בקניון פתוח כרגיל. "הדין של כולם צריך להיות אחיד". אגב סניף השופרסל סגר את שעריו מאוחר יותר. 

על מנת שלחמים לשבת לא ייזרקו הועברו לסניפים אחרים.
על מנת שלחמים לשבת לא ייזרקו הועברו לסניפים אחרים.

פרי אטיאס מנכ"ל נצב"א בעלת הנכס, דוחה על הסף את דרישות שרותי הכבאות. "צו המנהלי הוא בניגוד לחוק, אנחנו עומדים בכל דרישות שרותי הכבאות ורישוי העסקים. קניון הגליל העליון הוא חשוב לנו ואף בקרוב אנחנו נשקיע במקום שיפוצים נרחבים במיליוני שקלים". ביום שני הקרוב ייערך בבית משפט השלום בצפת בקשתה של הנהלת נצב"א לבטל את הצו המנהלי ולהורות על פתיחת המקום. 

התחבורה הציבורית פעלה - המזנונים והעסקים סגורים.
התחבורה הציבורית פעלה – המזנונים והעסקים סגורים.

בשירותי הכבאות אומרים כי צו הסגירה המנהלי שהוטל היום על הקניון  הוא רק אחד מהאמצעים העומדים לצד הרשות הארצית לכבאות והצלה לחייב מערכות מצילי חיים. מפקד המחוז הורה למפקדי התחנות על הגברת האכיפה הלא מתפשרת בכל מקום בו לא פועלות תקנות בטיחות האש וצו זה שהוטל היום לא יהיה האחרון בשרשרת הפעילויות נגד גופים שפועלים ללא היתר ואישור כיבוי אש.

ae2c9e9e-4db1-416e-8f4b-4f5833b9d6b3

ראש מועצת חצור, שמעון סויסה פרסם בדף הפייסבוק שלו. "תושבים ובעלי העסקים בקניון
השבוע הוציאו שירותי הכבאות צו סגירה לקניון הגליל העליון, וזאת בעקבות אי עמידה של חברת
ניצבא בתנאי כיבוי אש,ליבי ליבי עם הסוחרים שזוהי פרנסתם, יחד עם זאת ביטחונם ושלומם של באי הקניון חשוב גם .עפי סיכומים שלי עם כיבוי אש, במידה וביום א יחלו בעבודות השלמת הבטיחות , יאפשרו שירותי הכבאות לדחות את צו הסגירה, הובטח לי ע״י מנכ״ל ניצבא שביום א יחלו בעבודות, אני פועל לאפשר פתיחת הקניון ביום א.
כולי תקווה כי עתה יבינו בעלי הקניון שהבטיחות והתחזוקה חשובים ביותר שבת שלום.

צילומים: כתבי השטח של חדש בגליל.
צילומים: כתבי השטח של חדש בגליל.
דילוג לתוכן