fbpx

צפת נכבשה מחדש: חיילי גדוד הסיור של חטיבת נח"ל השתלטו על העיר

רגע לפני שהם מצטרפים רשמית לגדוד הסיור של חטיבת הנח"ל, דימו הלוחמים השתלטות על מבנים של האויב בעיר צפת. 
uuu
 "הלוחמים עברו שינוי משמעותי במהלך ההכשרה. הם התפתחו, התבגרו וצלחו אתגרים", אמר מפקד בית הספר של הגדס"ר, רב סרן יצחק חורי. 
 
באישון לילה, כשצבעי אדמה מכסים את פניהם, צעדו לוחמי גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל בהליכה חשאית בפאתי צפת, בדרכם לתרגל פשיטה על המבצר העתיק בעיר. האימון התרחש השבוע, כחלק משבוע סיכום מסלול ההכשרה הארוך, ומדרכי בית הספר להכשרות של הגדס"ר בימו בו היתקלויות באויב מתוחכם אשר בקיא בשטח.
unnamed
 
תוך כדי ההתקדמות לעבר המבצר, מפקד הפלוגה, סרן אריאל לוי, בחן את תפקוד הלוחמים. "יורים עליכם מצד ימין!״ הוא הזהיר אותם, ומפקד המחלקה הצביע על חוליית המחבלים וניהל את הקרב. במרחק מטרים ספורים מהיעד המבוצר, הם תרגלו גם השלכת רימון לעבר חוליית המחבלים ולאחר מכן השתלטו על המבצר בהצלחה. ב24 השעות הראשונות של התרגיל הם הספיקו לעבור מסע מנחל עמוד לצפת.
 
"במהלך התרגיל יש הרבה קשיים ואתגרים, אבל בסופו אחרי שלא עצמת עין כמה לילות, אתה עומד עם החברים ומבין שאלו רגעים שלא יחזרו על עצמם", שיתף רב"ט מיכאל פרץ, לוחם במחלקת עורב. "זה שבוע שוחק, עמוס, בלי שינה, ומלא בתרגילים צוותים ופלוגתיים. אין מנוחה, מגיעים לסוף התרגיל ומתחילים תרגיל חדש".
 
הלוחמים עדיין לא יודעים אילו תרגילים מחכים להם בהמשך השבוע, אבל כולם כבר מחכים לקצו, שיסמל סופית את כניסתם לגדוד וסיום הכשרתם כלוחמים. בעוד ימים ספורים יהיה עליהם לטפס במעלה הר הקנאים התלול, שם יחכו להם בני המשפחה והם יקבלו את סיכת הגדס"ר.
 
"אין ספק שמרגישים את הקפיצה שהם עשו- קפיצה של סוף מסלול", הדגיש רס"ן חורי. "הלוחמים עברו שינוי משמעותי במהלך ההכשרה. הם התפתחו, התבגרו וצלחו אתגרים רבים.  ועכשיו אני יכול לומר בביטחון מלא שהם מוכנים יותר לאתגרים שצפויים להם".

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן