fbpx

צפת נפרדה מחיים אסולין הסמל של ניצולי מעלות – "אחינו הוא גיבור ישראל"

מאות מתושבי צפת ליוו למנוחות את חיים אסולין מי שנחשב הניצול הכי מפורסם של אסון ילדי צפת במעלות. אסולין דמות מוכרת בצפת בשל מאבקו לאורך שנים להנצחת האסון במעלות ועבודתו הקהילתית בהתנדבות, במשטרת צפת ובמשטרת התנועה. 

צילומים: מדף הפייסבוק.

אסולין נחשב לפצוע הקשה ביותר של אסון מעלות בו נרצחו 27 ישראלים, 22 מתוכם היו תלמידי התיכון הממלכתי דתי בצפת. חוליית מחבלים שחדרה מלבנון השתלטה על מבנה בית הספר "נתיב מאיר" במעלות. במהלך סיום ההספדים בהלוויה בבית העלמין בצפת  צעק אחיו ציון אסולין: "אחינו הוא גיבור ישראל".

אבי מורד, ששכל את אחותו לילי באסון מעלות: "חיים אסולין הניצול הכי מפורסם במעלות אסון נורא בו נרצחו כ"ב תלמידי בית הספר תיכון דתי בצפת. ניפטר הבוקר. בפגוע ,ירו עליו עשרות כדורים שפגעו בידו ובחזה ולאחר חודשים ארוכים שב להכרה וחזר לחיים. חיים חבר מיוחד אדם יקר וחביב מתנדב משמר אזרחי ומשטרת ישראל שהיה בכל תהלוכה וארוע מסייע חיים עובד מסור בעיריית צפת.ראה את יעודו בפרסום הנס שעבר עליו דבר שהביא לקידוש השם גדול. מנוחתו עדן יהי זכרו ברוך". 

ראש עיריית צפת, אילן שוחט שהספיק לבקר את אסולין לפני מספר ימים בבית החולים בלינסון בו היה מאושפז: נפרדנו מסמל של לוחם שניצל מהתופת באסון מעלות. לצערי נפטר לאחר שנלחם שנית על חייו".  

הרב שלמה חדד: "חיים אסולין ז"ל ניצול מעלות אדם שכולו נס ..חבר יקר וחביב מתנדב משמר אזרחי ואיש חסד .
מאז האסון שיקם את חיו בכוחות נפש לא קלים וסיפר על הנס ועל האסון בכל פורום למען ידעו הדורות הבאים.
לפני מספר חודשים השיא את בנו וזכה לנחת ושמחה".

ישי מימון מניצולי מעלות חבר מועצת העיר צפת: "ברוך דיין אמת: חברי וידידי חיים אסולין שהתנדב במשמר אזרחי, וניצול מעלות החזיר הבוקר את נשמתו לבורא לאחר התמודדות עם יסורים קשים".

חנוך שחר חברו של אסולין בהתנדבות במשטרה:  "האל הותיר אותו בחיים, כי בחר בו שיספר מה קרה שם, למרות שבני אדם כבר אז מהרו לתת להוריו תעודת פטירתה של בנם חיים, השם חשב אחרת והיה לפה לכל ניצולי ילדי מעלות. זעקנו אז שהודיעו שחיים מת מפצעיו והיום ביכינו אותו".

עמי דהן לשעבר במפלג הנוער במשטרת צפת: "חיים אסולין ניצול אסון התלמידים במעלות הלך היום לעולמו , העיר צפת חבה חוב של כבוד לחיים זיכרונו לברכה , חיים שבאסון מעלות כבר הוכנס לחדר המתים הצליח בדרך נס לחזור לחיים כשהוא פצוע ומצולק , בכוחות נפש אדירים שיקם את חייו והקים משפחה , הוא הקדיש את חייו למען הקהילה בהתנדביות רבות שלא על מנת לקבל פרס , הוא שרד את האסון הנורא כדי לספר את הנס הגדול , העיר צפת חייבת לשמר ולהנציח את חיים ששימש דוגמא ומופת לכולם , יהי זיכרו ברוך". 

דילוג לתוכן