קבוצת הכדורסל של מ.ס. דניאל צפת, שטרם התאוששה מירידתה מהליגה הלאומית לליגה הארצית, ניצבת בפני סכנה ממשית נוספת – ירידה אוטומטית לליגה א' בשל חובות כספיים לאיגוד הכדורסל. ל"חדש בגליל" נודע כי למועדון נותרו כ-30 ימים בלבד להסדיר חוב בסך כ-80 אלף שקל לאיגוד הכדורסל.

אי-עמידה בדרישה עלולה להוביל לסנקציות חמורות, ובהן הורדת ליגה אוטומטית. כזכור, לפני כחודש הורשעה הקבוצה בבית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל. דייני הוועדה, עורכי הדין לוין וזילברברג, החליטו להפעיל עונש על תנאי שעמד נגד המועדון והורידו ממאזנו שתי נקודות ליגה. העונש הגיע בעיצומה של אחת העונות הקשות בתולדות המועדון. צפת סיימה את העונה עם ארבעה ניצחונות בלבד, ולאחר הפחתת שתי הנקודות הידרדר מאזנה עוד יותר. בנוסף, גזר בית הדין על הקבוצה קנס כספי בסך 4,000 שקל. נראה כי במהלך השנה האחרונה מצאה עצמה צפת משקיעה לא מעט אנרגיה בהתמודדות עם הליכים משמעתיים ומאבקים משפטיים מול איגוד הכדורסל, יותר מאשר במתרחש על הפרקט. כעת, כשהקבוצה כבר ירדה מהליגה הלאומית, היא ניצבת בפני מבחן קיומי נוסף שעשוי לקבוע האם תמשיך לשחק בליגה הארצית בעונה הקרובה – או שתמצא את עצמה מדרדרת לליגה א'. במועדון יקוו כי במהלך השבועות הקרובים יימצא הפתרון שיאפשר את הסדרת החובות ואת המשך פעילותה של אחת מקבוצות הכדורסל הוותיקות והמזוהות ביותר עם העיר צפת והגליל העליון.

















