fbpx

קידום בגוגל: עדיף לבד או בעזרה מקצועית?

לכל בעל עסק ברור לחלוטין שהוא זקוק לאתר. בנוסף, כל בעל עסק שרוצה למצות את הפוטנציאל של האתר, ודרכו את הפוטנציאל של העסק, יודע שאי אפשר להסתפק באתר, איכותי ככל שיהיה, אלא נדרש גם קידום שלו בגוגל – כדי שהוא ייחשף למקסימום עיניים, ובפרט של קהל היעד. בהתאם נשאלת השאלה שבכותרת, האם עדיף לקדם את האתר עם עזרת איש מקצוע או בלעדיה. בכתבה זו תמצאו תשובה מפורטת לשאלה.

היתרונות של קידום עצמי

היתרון העיקרי של קידום בגוגל בלי עזרה מקצועית הוא החיסכון הכספי. באופן טבעי כשלא משלמים למומחה seo (המונח המקצועי של קידום אתרים – ראשי תיבות של הביטוי search engine optimization), ההוצאה על הקידום נמוכה.

יחד עם זאת חשוב להדגיש כי גם כשמקדמים את האתר לבד יש לכך עלות לא מבוטלת. פעולות הקידום מחייבות השקעת זמן, וזמן כידוע הוא משאב שווה ערך לכסף – במיוחד אצל בעלי עסקים עסוקים שהלוז שלהם אינטנסיבי וגדוש בפעילויות. הצורך לפנות זמן לטובת הקידום בא על חשבון פעולות אחרות בעסק, ולא כדאי להתעלם מכך.

עוד יתרון של קידום בגוגל באופן עצמאי הוא ההיכרות עם התחום שבו פועל העסק. בעל עסק – או כל אחד אחר מטעמו, כמובן – ששולט היטב בתחום יכול ליצור תכנים איכותיים שישדרגו מאוד את האתר ויקדמו אותו בגוגל.

היתרונות של קידום מקצועי בגוגל

גם לקידום בגוגל עם עזרה מקצועית ישנם יתרונות כבדי משקל. ראשית, יש פעולות חיוניות שמי שאינו איש מקצוע יתקשה מאוד לבצע (אלא אם כן ישקיע זמן רב בלימוד). כך למשל קידום אתרים אורגני כולל אופטימיזציה טכנית, שבין השאר גורמת לאתר להיטען מהר יותר, ולכן נדרשת בקיאות בנושא ספציפי זה. תהליך seo כולל גם בניית פרופיל קישורים – שתילת לינקים באתרים איכותיים שיובילו אל האתר המקודם וישפרו את הדירוג שלו בגוגל. ניתן כמובן לפנות גם באופן עצמאי לבעלי אתרי רלוונטיים ולהציע להם תוכן איכותי שכולל קישור – אבל למקדם אתרים מנוסה יש יתרון משמעותי, מפני שזו המומחיות שלו.

עוד חשוב לזכור שהמבחן הנכון בכל החלטה הוא היחס שבין העלות לתועלת. בהתאם להשוואה בין מחיר קידום אתרים מקצועי לבין המחיר של אותה פעולה ללא עזרה מקצועית חשוב לצרף גם את התועלת, ובמרבית המקרים היא גבוהה יותר כשהפעולות השונות מבוצעות ע"י מומחה מיומן.

איך לבחור את האופציה המיטבית?

בעל עסק שאוהב ללמוד ומוכן להקדיש זמן להתעמקות בכל האספקטים השונים של seo יכול לנסות לקדם את האתר שלו באופן עצמאי, ואולי אפילו לנחול הצלחה נאה. בכל מצב אחר ההמלצה היא לבחור בקידום מקצועי. ניתן למצוא חברות קידום אתרים שלא דורשות התחייבות ארוכת טווח, כך שהחוזה הוא על בסיס חודשי, ובכל נקודת זמן ניתן לעבור מהאפיק המקצועי לקידום עצמאי.

השאר תגובה

דילוג לתוכן