fbpx

קק"ל חנכה במושב מרגליות מצפור לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק ז"ל

קרן קימת לישראל בשיתוף המועצה האזורית מבואות חרמון חנכה היום (רביעי) מצפור חדש במושב מרגליות. המצפור הצופה לעבר קרית שמונה ,עמק החולה, רמת הגולן והר החרמון. הוא לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק ז"ל.

המצפור נבנה בסמוך למושב מרגליות שעל רכס רמים שבהרי נפתלי ולא הרחק מ'מבצר הונין' – מבצר צלבני היושב על הדרך העתיקה שהובילה מדמשק לצור. עלות הקמתו של המצפור כ-600 אלף שקל מתקציב משותף של קרן קימת לישראל, מועצה אזורית מבואות חרמון ורשות ניקוז כנרת. בטקס חנוכת המצפור נכחו הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, יו"ר קרן קימת לישראל דניאל עטר, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון בני בן מובחר ובני משפחתו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק ז"ל.

יש לציין כי חולית הבניה של קק"ל מרחב צפון בניהולו של מנהל העבודה סלאח אבו ג'דען הייתה זו שבנתה את האתר. העבודות במקום כללו: הכשרת השטח, בניית מרפסת תצפית, פרגולה, ספסלי ישיבה ושבילים. כמו כן נבנו במקום עמודים מאבן מקומית, פינת הישיבה עוצבה ברוח המקום על מנת שתשתלב עם הסביבה הטבעית של רכס רמים.

במצפור הוצב גם פסל של האמנית אורנה בן עמי בשם 'אחרי', לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף אמנון ליפקין שחק ז"ל. הפסל עשוי מפלדת קורטן (ברזל) בגובה שלושה וחצי מטרים ורוחבו שבעה מטרים. הרעיון מאחוריו הוא להמחיש את  הקשר של אמנון ליפקין שחק ז"ל עם אנשים ופקודים שלו וגם את הקשר שלו לאהבת הארץ.

דילוג לתוכן