fbpx

קריאה משותפת לאחדות בצפת של אוחנה וגלבך בסעודת המצווה של הרב מאבריטש בעיר העתיקה

את סעודת המצווה המסורתית לציון יום השנה לפטירתו של רבה של צפת, דב מאבריטש ניצלו, ראש העיר הנבחר, שוקי אוחנה ונחמן גלבך יריבו לבחירות על כסא הרשות, לקריאה לאחדות בעיר.  

צילומים: מלך גרסטל.

השניים כל אחד בתורו, קראו לאחדות ואחווה בעיר שידעה מתיחות בימים שקדמו לבחירות. אוחנה אף זכה לברכת המקום כיאה לכניסתם של ראשי העיר הקודמים. 

בסעודת המצווה שנערכה בבית הכנסת מאבריטש בעיר העתיקה לציון יום השנה ה-178 לפטירתו של הרב דב מאבריטש ממשיך המסורת מאיר המאירי ממחזיקי המקום, המשיך את זעקתו המפורסמת "לא נזוז מכאן", קריאה שהייתה משויכת לרבה של צפת, דב מאבריטש שעליו מספרים שהוא זה שחזה את רעש האדמה הגדול שהתרחש בשנת 1837. הרב שהה בבית מדרשו והתפלל תפילת מנחה. כשהתחילו הזעזועים ציווה הרב לכל המתפללים להתאסף סביבו ולהשתטח על הארץ. הזעזועים גברו וחלק גדול מבית המדרש התמוטט, אבל אותו חלק שבו הצטופפו כולם נשאר עומד על תילו וגם הגג נשאר תלוי באוויר והמתפללים ניצלו בדרך נס.

הרב שלמה חדד, המכבד בנוכחותו את ההילולה שנים רבות, הגיע הפעם לצדו של ראש העיר הנבחר ומי שאמור להיות ממלא מקומו בעוד מספר ימים. עוד נכחו בסעודה: רבה הראשי של נהריה, הרב קפלן רבה של העיר העתיקה, רבנים וחברי מועצה.  

דילוג לתוכן