fbpx

קשישה מצפת שוכנעה לתת במתנה את דירתה לבן השכנים – בית המשפט המחוזי השיב לה בחזרה את הנכס

סגן הנשיא בנימין ארבל מבית המשפט המחוזי בנצרת הורה להחזיר לקשישה מצפת את דירתה בשכונת מנחם בגין בצפת לאחר שהעניקה את ביתה במתנה לבן השכנים ששכנע אותה, לטענתה, כי אם לא תעביר את הבית – הוא יילקח ממנה עקב מעברה לבית האבות.

משפט

בתביעתה ביקשה הקשישה בת ה – 70 לבטל הסכם שערכה בתחילת מאי 2015 עם בן השכנים עמו הייתה בקשר. לטענת התובעת, לאחר אשפוזה במחלקה הסיעודית בבית האבות בצפת  ביקר אותה לעיתים תכופות והביא לה מצרכים שונים וסיגריות. לדבריה, במהלך אותם ביקורים סיפר לה כי אם הנכס יוותר בבעלותה, משרד הבריאות או בית האבות עשויי למכור אותו על מנת לממן את השהות שלה בבית האבות. הוא המליץ  לה להעביר את הבעלות לדירתה לאחד מבני משפחתו.

התובעת מספרת כי בן השכנים הפעיל עליה לחץ כבד וניצל את מצבה הקוגניטיבי והבריאותי הירוד עד שהיא העבירה את הנכס במתנה וללא כל תמורה לנתבעת, בת זוגו של בן השכנים.

בחלוף מספר ימים, לאחר שחלה הטבה במצבה של הקשישה והיא הבינה כי החשש שאם הנכס יוותר בבעלותה הוא יימכר לטובת מימון שהייתה בבית האבות הינו חשש שווא, החליטה לבטל את העסקה.

עוד טענה הקשישה כי נפלה קורבן לתרגיל וללחצים שהופעלו עליה בידי בן זוגה של הנתבעת, היא פנתה אל עורך הדין שטיפל בעסקה עבור שני הצדדים, באמצעות עובד סוציאלי בבית האבות בו היא שוהה, והודיעה על רצונה לבטל את ההסכם. חרף הודעתה של התובעת פעל עורך הדין להשלמת העסקה.

סגן הנשיא בנימין ארבל הורה על ביטול הסכם המתנה עליו חתמה הקשישה ועל ביטול ייפוי הכוח הבלתי חוזר שנחתם על ידה באותו מועד. בהתאם לכך הורה גם על ביטול העברת זכות הבעלות שבוצעה בלשכת רישום המקרקעין והזכויות בנכס המדובר ירשמו מחדש על ידי רשם המקרקעין ומשרדי רשות מקרקעי ישראל על שם התובעת. הנתבעת חויבה לשלם 20.000 שקל הוצאות משפט.

דילוג לתוכן