fbpx

ראש העיר צפת יוסי קקון דורש לבדוק את ההתנהלות הכספית של קודמו: "התנהלות רשלנית שהביאה. לגרעון של 100 מיליון ש"ח" 

המכתב ששלח קקון לשר הפנים משה ארבל

האם משרד הפנים יורה על חיוב אישי?

ראש העיר קקון דורש ממשרד הפנים לבדוק את ההתנהלות הכספית בקדנציה הקודמת

"התנהלות רשלנית וחסרת אחריות עד כדי אי סדרים בכספי ציבור", כך כותב ראש העיר צפת יוסי קקון בפניה חריגה של ראש העיר צפת לשר הפנים שהגיעה לידי 'חדש בגליל' ● במכתב דורש ראש העיר קקון ממשרד הפנים לשלוח צוות שיבדוק איך הגיעה העירייה לגירעון מעל 100 מיליון ש"ח

מצבה הכלכלי הגרוע של עיריית צפת, הוא דבר ידוע כבר תקופה ארוכה, אך עומקו של הגירעון טרם נחשף. לפני כשנה וחצי החליט משרד הפנים על מינוי חשב מלווה לעירייה, אך קבע כי הוא יכנס לתפקידו רק אחרי הבחירות. כעת כשהחשב המלווה מתחיל לייעל את מצבה הכלכלי של העירייה, פונה ראש העיר קקון למשרד הפנים בבקשה לבדיקה לאן הלכו הכספים הרבים.

במכתב חריג שהגיע לידי חדש בגליל, מאשים ראש העיר קקון כי הרשות נמצאת בחוב של למעלה מ-100,000,000 ש"ח, למרות שבשנת 2018, לפני כ-5 שנים בלבד הרשות עמדה ללא גירעון ובאיזון תקציבי. לפי הנאמר במכתב, הגירעון עומד על מעל 100 מיליון ש"ח.

ראש העיר כותב כי העירייה צועדת לעבר תכנית הבראה שתפגע בעירייה, בעובדיה ובתושבים ולכן הוא דורש כי משרד הפנים יורד על בדיקה שתמצא את האשמים לגירעון ותמצה איתם את הדין.

"מהיכרותי את התחום המוניציפלי כמנכ"ל רשות בעבר, נתונים אלו מעידים לכאורה על התנהלות רשלנית וחסרת אחריות עד כדי אי סדרים בשימוש בכספי הציבור", כתב קקון.

בתגובה לחשיפה אמר ראש העיר יוסי קקון: "בלתי מתקבל על הדעת, שתושבי צפת סובלים בגלל התנהלות שהיא לכאורה חסרת אחריות ואף אחד לא נותן על כך את הדין. בעקבות הגירעון העצום, משרד הפנים מחייב אותנו לבצע מהלכים שפוגעים בתושבים, כגון העלאת ארנונה, צמצום כוח האדם בעירייה, סגירת גנים ועוד, לכן ביקשתי ממשרד הפנים להיכנס לעובי הקורה כדי להבין כיצד ומי אחראי לקטסטרופה הכלכלכלית שאליה הגיעה העירייה בתוך שנים ספורות".

חבר מועצת העיר יוחאי עזרא הגיב ברשתות על מכתבו של ראש העיר "ידידי מר יוסי קקון, במכתבך זה אתה אומר במפורש,בעצם מאשים לכאורה כי ראש העיר, גזבר העירייה, מבקר העירייה, המנכ"ל, היועמש"ית, הסגנים העובדים וחברי המועצה שותפים לקנוניה ואולי גם למעילה. אחי אני מקווה שאתה שולט באירוע כי זה נראה שאתה מאבד שליטה".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן