fbpx

ראש מועצת יסוד המעלה:"מדינת ישראל הוקמה על ידי אנשים אמיצים – לא נזדקק לחסדיהם של אחרים"

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים באודיטוריום במתנ"ס במושבה יסוד המעלה ועמד בסימן "רגעים של חיים במציאות השואה"- שמגיע בעקבות החשיפה להמון סיפורים רגעיים מהיום יום בגטו, במחנות ובמצעדי המוות.

צילום : מאיה ליפשיץ
צילום : מאיה ליפשיץ

"נדהמנו לראות איך גם ברגעים הכי קשים ומייסרים אנשים נלחמו לאחוז בחיים והצליחו לשמור על צלם אנוש " אמרו בני הנוער שהציגו את המסכת שמתארת את הבחירה בחיים ובאדם כנגד כל הסיכויים.

הטקס התקיים במעמד רב המועצה יסוד המעלה, הרב רייצס יעקב, ראש המועצה, אילן אור ותושבי הישוב . בפתיחת הטקס נשא דברים ראש המועצה , אילן אור: " הקמת מדינת ישראל,מדינת העם היהודי הינה צוואתם של הנספים והניצולים. עלינו לזכור כי לעולם עלינו להיות חזקים ונחושים כדי לוודא ששואה נוספת לעם היהודי לא תתרחש לעולם", אילן הוסיף בנאומו , " עלינו לחתור ללא הפסק , לעצמאות ביטחונית, לעצמאות פוליטית וכלכלית . עלינו לדאוג לכל מחסורנו, לעמוד איתנים מול אויבנו, ובמקביל, להיות במקום הנאור, של הצלה וסיוע לאחרים."

לאחר דבריו הודלקו נרות זיכרון לזכר הנספים בשואה וכאמור הוצגה מסכת "רגעים של חיים במציאות השואה" ע"י בני הנוער ותושבי הישוב . את הטקס ליוו בשירה חבורת הזמר המקומית "צלילים בחולה. 

דילוג לתוכן