fbpx

רכבת העמק מחדשת את פעילותה בסוכות עם אירועים ופעילויות לכל המשפחה

כ-65 שנה לאחר שהפסיקה פעילותה, תחזור רכבת העמק לנסוע במהלך חג סוכות הקרוב במסילות שהוקמו בין חיפה, עפולה ובית שאן.על תוואי המסילה החדשה הוקמו ארבע תחנות רכבת חדשות: בית שאן, עפולה, מגדל העמק – כפר ברוך ויוקנעם – כפר יהושע. עלות הקמת הקו שאורכו כ-60 קילומטרים, נאמדת בכ-4 מיליארד שקלים.

צלם: "אסף אריאלי"
צילום: אסף אריאלי.

במהלך החודשים האחרונים הכשירה רכבת ישראל אנשי צוות לתחנות הרכבת החדשות ואיישה אותן במנהלי תחנות, מנהלי משמרת, קופאיות ודיילי רציף, חלקםתושבי העמק. במקביל לפתיחת הקו יוצבו בתחנות רכבת העמק עמדות הנפקת 'רב קו', עבור תושבי האזור. לרגל חנוכת הקו, יחולו בחול המועד סוכות מגוון פעילויות בשיתוף רכבת ישראל.

צילומים – ששון תירם.
צילום: ששון תירם.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הדגיש כי חיבור ערים כמו מגדל העמק, עפולה ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר באופן ניכר את זמן ההגעה למרכז הארץ ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת.

"מדובר במהפכה של ממש שתעלה את ערך הנדל"ן של ישובים אלה ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים. רכבת העמק היא חלק מתכנית "נתיבי ישראל" שנועדה לקרב את הפריפריה למרכז, באמצעות רשת כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה ונהריה בצפון, ועד משאבי שדה ואילת בדרום, בעלות כוללת של כ-27.5 מיליארד שקלים" הוסיף כץ.

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר: "אני וכל עובדי רכבת ישראל נרגשים לקראת חידוש נסיעתה של  רכבת העמק על המסילה ההיסטורית שבין חיפה ובית שאן. לרכבת העמק היסטוריה מפוארת ומורשת מכובדת  ואנו מאמינים שכך יהיה גם בעתיד. תושבי העמק המייחלים זה 65 שנים לשמוע שוב את שריקת הקטר, יגשימו את חלומם החל מה-16 באוקטובר, בו ייפתח קו העמק עבור תושבי מדינת ישראל עם תחנות רכבת חדשות ומודרניות שמוכנות לקליטת הציבור הרב, הצפוי לבקר בקו במהלך חג הסוכות".

unnamed

עוד הוסיף המנכ"ל,צפריר:"אני משוכנע שרכבת העמק החדשה תחולל מהפכה תחבורתית בצפון הארץ – תסייע לתושבי האזור, תגדיל את מעגל התעסוקה, תמשוך אוכלוסייה צעירה ותחזק את התיירות. אני מבקש להודות לכל העוסקים במלאכה, ממשלת ישראל, שר התחבורה, אנשי העמק וחברת נתיבי ישראל".

הפעילויות בחג הסוכות:

  • פסטיבל הצפרות המתקיים מידי שנה, הוקדם לחול המועד סוכות ומציע פעילות מים וציפורים באגם ברוך, הפעילות תכלול סיור מודרך ופעילות לכל המשפחה באתר, ההשתתפות בפעילות הינה ללא עלות.
  • פעילות ייחודית באתר רכבת העמק ההיסטורי שתכלול שוק איכרים ומופעים ופעילויות לכל המשפחה. ההשתתפות בפעילות כרוכה בתשלום דמי השתתפות סמליים.
  • פעילות לכל המשפחה בפארק האקליפטוס בבית שאן, ההשתתפות בפעילות הינה ללא עלות.
  • מגוון טיולים מודרכים שונים במסלולים ייחודיים מידי יום, מתחנות שונות. ההשתתפות בסיורים כרוכה בתשלום דמי השתתפות.
  • הסעות וטיולים מודרכים באתרי הטבע השונים בעמק, השתתפות בסיורים כרוכה בתשלום דמי כניסה לאתרים.
  • הסעות מתחנת הרכבת אל אירוע מסיק הזיתים השנתי של קק"ל המתקיים ביער לביא, ההשתתפות בפעילות כרוכה בתשלום דמי השתתפות סמליים.
  • הסעות מתחנת הרכבת אל פסטיבל ציורי רחוב המתקיים בעפולה, ההשתתפות בפעילות ללא עלות.

 

דילוג לתוכן