fbpx

שחף לוי מפקדת תצפיתניות תושבת ליבנים:"זה מאתגר להגן על תושבי הצפון"

טור של מפקדת צוות תצפיתניות בגדוד האיסוף הקרבי "עיט", סמל שחף לוי מלאך, מהיישוב ליבנים בתחום מועצת מרום הגליל לקראת גיוס התצפיתניות החל שבוע הבא בתאריך ה- 04.02.18.

"לתצפיתנית החדשה, זו שמתגייסת ממש עוד כמה ימים, רציתי להגיד לך כמה מילים לקראת התקופה החדשה שאת נכנסת אליה. שמי שחף לוי מלאך בת 20, מהיישוב ליבנים שסמוך לטבריה. היום אני מפקדת צוות תצפיתניות בגדוד "עיט", גדוד איסוף קרבי שיושב במוצב ערער שבצפון וצופה על גבול סוריה, ואני משתחררת השבוע. לפי שאת מתחילה שאת השירות הצבאי, רציתי לחשוף אותך לתפקיד המדהים שאת הולכת לעשות. 

לפני שהתגייסתי רציתי להיות לוחמת כי מבחינתי זו הייתה התרומה הגדולה ביותר שיכולתי לתת. בספטמבר של אותה שנה קיבלתי את השיבוץ שלי לתצפיתנית והייתי בשוק, דמיינתי את עצמי כבר כלוחמת ולא יכולתי לחשוב על עצמי בשום תפקיד אחר. בפברואר 2016, הגעתי לבקו"ם וביקשתי לעבור תפקיד ושם נאמר לי שכדי לעבור תפקיד ללוחמה אני צריכה להוציא טופס מסוים אותו אוכל להוציא רק בבסיס סיירים, בסיס ההכשרות של התצפיתניות.

צילום: דובר צה"ל.

הגעתי לסיירים והתחלתי לעבור את ההכשרות לתפקיד, ראיתי סרטים שמתארים את עבודת התצפיתניות, ופתאום הבנתי שזה התפקיד בשבילי. ההכשרה גרמה לי להבין כמה משמעותי תפקיד התצפיתנית למערך ההגנה הצבאי, והרגשתי שאוכל להיות בו לא פחות משמעותית משהייתי יכולה להיות בתור לוחמת ואולי אפילו יותר. ההכשרה לא הייתה פשוטה, אבל ברגע שהגעתי לקו וחוויתי מה זה לאתר אירועים, להצליח להגן על חיי התושבים ולשמור על ביטחון המדינה, הרגשתי שאני במקום הנכון לי. המשמרות קשות לפעמים וארוכות, אבל ברגע שבונים הווי בצוות, מבלים ביחד אחרי משמרות, אז השירות הופך למיוחד ומשפחתי.

אחרי ארבעה חודשים בקו יצאתי לפיקוד מכיוון שהרגשתי שלפקד על צוות של תצפיתניות יכול להיות עליית מדרגה בשבילי בשירות, ואז כשפיקדתי על צוות תצפיתניות, הבנתי כמה אחריות יש לנו בידיים.

הסיבה שאני כותבת את כל זה כי בשנה האחרונה התחלתי לעשות ביקורי בית לבנות שעתידות להתגייס לתפקיד וראיתי הרבה בנות שחוששות ופוחדות. ניסיתי להחדיר בהן את האהבה שלי לתפקיד הזה, להסביר להן כמה הוא משמעותי וחשוב. נכון שהיציאות הביתה נשמעות רחוקות והמשמרות מול המחשב נשמעות קשות, אבל התפקיד חושף אותך לאירועים ומצבים בהם ילדה בת 18 צריכה לדעת איך לנהל לוחמים בצורה הטובה ביותר על מנת לשמור על ביטחון המדינה. את לומדת להתנהל תחת לחץ, רוכשת מיומנויות והכי חשוב זוכה בחוויה של פעם בחיים עם אנשים שישארו איתך גם אחרי תקופת הצבא. מאחלת לך המון בהצלחה, ומקווה שהתפקיד הזה יהיה בשבילך ממלא ומספק כמו שהוא היה בשבילי! בהצלחה – שחף".

דילוג לתוכן