fbpx

העסקים בצפון בקריסה: ראשי הרשויות מצפת, חצור וראש פינה קוראים לממשלה לסייע מידיית לעסקים

על רקע התמשכות חוסר הוודאות במלחמה מול החיזבאללה והפגיעה האנושה בתיירות ובעסקים בצפון הארץ, יוצאים ראש העיר צפת – יוסי קקון, ראש המועצה המקומית חצור – מיכאל קבסה וראש המועצה המקומית ראש פינה – מוטי חטיאל בקריאה משותפת לממשלה, להתערב בדחיפות, להכליל אותם ברשימת מקבלי המענקים ולהציל את העסקים מקריסה.

צילום: לשכת ראש העיר צפת.

"מזה שבעה חודשים, נמצאת מדינת ישראל במצב מלחמה בדרום ובצפון הארץ. אנו סומכים על ממשלת ישראל וכוחות הביטחון שעושים את המוטל עליהם כדי להגן על מדינת ישראל ובכלל זה על הגבול הצפוני. לצד זה, אנו דורשים את ההתערבות המיידית של הממשלה, כדי למנוע את קריסת העסקים ביישובי הצפון המרוחקים מהגבול.

"הכלכלה המקומית מבוססת על תיירות, ענף שהושבת כמעט כליל בעקבות המצב הביטחוני באזור. קריטריון הפיצוי לעסקים לפי קרבתם לגבול (עד תשעה ק"מ), יוצר פגיעה עצומה ועלול למוטט עסקים רבים באזור. "רובם המוחלט של העסקים בצפת, חצור וראש פינה ספגו פגיעה ישירה בממוצע של כ-70% מההכנסות, אך גם לאחר פניות חוזרות ונשנות – המדינה לא מפצה אותם. הכלכלה באזורנו נמצאת תחת איום כפול: הטילים והכטב"מים מצד אחד, והיעדר סיוע כלכלי מיידי – מאידך.

"אנו קוראים לראש הממשלה, לשר האוצר, לשר הכלכלה וליתר חברי הממשלה: אל תפקירו את העסקים באזורי הלחימה שאינם סמוכים לגבול. הציגו תכנית סיוע מיידית לעסקים ואל תאפשרו קריסה כלכלית של יישובי הצפון".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן