fbpx

שלא נזדקק: השתלמות בסיוע ראשוני לנפגעי חרדה בעת חירום התקיימה בהשתתפות עובדי רשויות מהצפון

"האחריות להכנת הרשות המקומית למקרי חירום היא הרשות, אבל מערך האוכלוסייה בפיקוד הצפון מסייע לרשויות"
בכפר ורדים התקיימה השתלמות בנושא הענקת סיוע ראשוני לנפגעי חרדה בהשתתפות צוותים מרשויות מקומיות רבות באזור הצפון בהם, מעלות, כפר ורדים, מעלה יוסף, שלומי, פסוטה, מעיליא, חורפיש ופקיעין.
ההשתלמות נוצרה משיתוף פעולה של הרשויות המקומיות עם מערך האוכלוסייה בפיקוד הצפון, במטרה לתת לצוותים הפסיכו-סוציאליים בגזרת הצפון כלים נוספים שיסייעו להם להעניק סיוע ראשוני לנפגעי חרדה.
השתלמות נפגעי חרדה בצפון
משתתפי המפגש היו הצוותים הפסיכו סוציאליים מהרשויות המקומיות (הכוללים עובדים סוציאליים ,פסיכולוגיים של הרשות וקציני התנהגות אוכלוסייה בפיקוד הצפון) ומי שהובילה אותו והעבירה את התכנים היא קצינת האוכלוסייה בפיקוד הצפון, סגן אלוף (מיל') אורנה צי. האחריות להכנת הרשות המקומית למקרי חירום היא הרשות, אבל מערך האוכלוסייה בפיקוד הצפון מסייע לרשויות בתחום הזה ונמצא עם הרשויות בקשר רציף.
"כחלק מהקשר הקבוע אנו מקיימים מדי פעם הכשרות לרשויות בנושאים הרלוונטיים להכנה לחירום, עפ"י תוכנית שנקבעת מראש כחלק משיתוף הפעולה בין פיקוד הצפון לרשויות" מספרת סא"ל,אורנה.
בהשתלמות הייתה התייחסות לנפגעי חרדה בעקבות אירוע חירום מלחמתי, או אחרי מקרה חירום שקורה בזמן שגרה, כמו אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים או שקיבל בשורה מרה. "ההתמודדות בשני המקרים האלו דומה. כשאיש צוות פסיכו סוציאלי מגיע לאזור אירוע, סביר מאוד שייתקל בנפגעי חרדה, והוא צריך לדעת לפעול בהתערבות המתאימה.מטרת ההשתלמות הייתה ללמוד ולתרגל את עקרונות ההתערבות הנפשית הראשונית על מנת לאפשר לאנשי הצוות הפסיכו סוציאליים להגיע מוכנים ולהגיש עזרה".
בהשתלמות היה חלק תיאורטי, שבו למדו את החומר, וחלק מעשי שבו המשתתפים תירגלו והתנסו במה שלמדו. כמו כן למדו המשתתפים כיצד לזהות נפגע חרדה.
"החרדה יכולה להתבטא בתסמיני גופניים כמו דפיקות לב, קוצר נשימה, רעד, סחרחורות וחולשה, או ע"י בסימפטומים ריגשיים כמו הלם, כעס וכהות חושים" מסבירה אורנה.
ומה אפשר לעשות במצב כזה? " כדי לעזור ולהרגיע צריך להתחבר אל האדם הנפגע. המסייע צריך להציג את עצמו ואת כוונתו לעזור, ליצור אמפתיה ולהכיל את החרדה של הנפגע- להראות לו שתגובתו לגיטימית ומקובלת. "קיימנו את ההשתלמות כדי שלאנשי הצוות יהיו הכלים לעשות זאת- אבל נקווה שזה ידע שלא יהיה צורך להשתמש בו" מסכמת אורנה בתקווה.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן