fbpx

שקד נגד מוחמד ותד מהמכללה: " את יועמ"ש הכנסת צריכים לבחור החכ"ים ולא דיקנים מצפת"

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד לא אהבה את המינוי של פרופסור, מוחמד ותד שנבחר ע"י הדיקנים למשפטים להיות נציגם בוועדה שתמנה את היועץ המשפטי בכנסת.

ח"כ שקד מתנדת למינוי של מוחמד ותד. צילום: מכללת צפת.

פרופסור, ותד המשמש ראש בית הספר למשפטים במכללה האקדמית בצפת עורר זעם בעבר כשהתבטא נגד חוק הלאום וטען שחוק הלאום הוא סטירת לחי מהדהדת לאזרחי המדינה הערבים. ח"כ שקד ממפלגת ימנה צייצה בטוויטר שלה נגד המינוי: "ריבונות הכנסת הפכה למילה גסה. והכל בחסות קואליציה בראשות הליכוד שמונעת את הקידום של החוק הזה. את יועמ״ש הכנסת צריכים לבחור חברי הכנסת, ולא דיקנים מצפת.

הוועדה הציבורית לבחירת יומע"ש הכנסת תהיה בת שבעה חברים: שופט של בית המשפט העליון בדימוס שימנה נשיא בית המשפט העליון והוא יהיה היושב ראש; שלושה חברי הכנסת – יו"ר ועדת הכנסת, יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת ויו"ר הוועדה לעניני ביקורת המדינה של הכנסת. בנוסף יהיו בוועדה נציב שירות המדינה או נציגו, ראש לשכת עורכי הדין או נציגו וחבר הסגל האקדמי של מוסד להשכלה גבוהה המומחה בתחומי המשפט הציבורי, שייבחר בידי הדיקנים של הפקולטות למשפטים ובעלי תפקידים מקבילים להם במוסדות להשכלה גבוהה המקיימים לימודי משפטים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן