fbpx

שרת השיכון וראש עיריית צפת סיירו בבית בו נספה הפעוט בשריפה ונפגשו עם אימו

שרת הבינוי והשיכון חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון הגיע הבוקר (שלישי) לסיור עבודה ברחבי העיר צפת יחד עם ראש עיריית צפת שוקי אוחנה. בפתח הסיור הגיע השרה לרחוב דוד אלעזר בו התרחשה השריפה בשבת לפני כשבועיים וחצי במהלכה נספה אלעד פריזאט.

במקום  התקיים סיור במהלכו הוצגו המפגעים שתוקנו וקצב קידום השיפוצים במבנה על ידי עמידר ועיריית צפת. כזכור, מלבד בית משפחת פריזאט בו פרצה השריפה כל המבנים בבניין שוקמו עוד באותו השבוע והמשפחות חזרו לביתם. במהלך הסיור העלה ראש העיר את סוגיית שיפור המוכנות לשריפות לרבות התקנת גלאי עשן בכל בתי עמידר ברחבי העיר צפת, השרה הנחתה לקדם את תהליך זה.

לאחר מכן, פגשה השרה יחד עם ראש העיר את אימו של אלעד ז״ל- רחל ושוחחו עימה על תהליך השיקום, הסיוע והליווי אותו מעניקים עמידר ועיריית צפת לרבות מחלקת הרווחה. בימים אלו מתגוררת רחל בדירה שכורה שמומנה לה על ידי הרשויות. לבקשת ראש העיר בשלב הבא תקבל משפחת פריזאט דירה חדשה ולא תשוב לבית בו התרחש האסון. רחל הודתה לשרה ולראש העיר על הסיוע והליווי מאז אירוע השריפה וגם בימים אלו ממש.

אוחנה הציג בפני השרה גם את הבתים שנשרפו לפני מספר שנים בשכונת כנען בעיר ובשטח בחנו השניים את סוגיית הסיוע למשפחות בשיקום הבתים. השרה הנחתה את ציוותה לפתוח בהידברות מידית עם הדיירים ולבחון דרך לפתרון הסוגיה שנותרה פתוחה וללא התקדמות עד כה.

במהלך הביקור הציג אוחנה גם את סטאטוס התקדמות הקמת שכונת מצפה ימים החדשה בצפון העיר צפת. הצוותים סיירו בשכונה התרשמו ממיקומה הייחודי והנוף הקסום, שמעו על תהליך התקדמות הפיתוח וכן על שיווק השטחים. השרה ברכה את ראש העיר על פעילותו לעידוד הגעת אוכלוסיות חזקות לעיר- שכונת אנשי קבע, שכונת רופאים וכדומה. כמו כן העלה ראש העיר את סוגיית שיקום מבנים ישנים בעיר הן מבחינת שיקום שכונות והן מבחינת חיזוק מבנים ודרש לקדם פרויקטים אלו: "זה קריטי לביטחון הדיירים, זה קריטי לעיר וזה קריטי לאיכות חיי התושבים" אמר אוחנה.

"כמי שמכירה את האזור היטב אני יודע שצפת בעבר הייתה המרכז של האזור כולו, כשאני ראה את התוכניות והעשייה של ראש העיר אני מבינה שיש לעיר תקווה לשוב לגדולתה ואף מעבר לכך. בכל תפקיד ובכל מקום שאהיה אשמח לסייע לך ולעיר צפת" ציינה השרה.

דילוג לתוכן