fbpx

שר הביטחון ליברמן חנך בקצרין מרכז ההפעלה בחירום – נבנה במימון של כ -1.5 מיליון שקל

בטקס חגיגי שנערך באמצע השבוע, נחנך בקצרין, מרכז ההפעלה בעת חירום. מרכז ההפעלה נבנה במימון של כ- 1.5 מלש"ח ממשרד הביטחון, משרד האוצר וארגונים נוספים. את מרכז ההפעלה, חנך שר הביטחון, אביגדור ליברמן בנוכחות, ראש מועצת קצרין, דימ אפרצב.

צילום: גבי פלד.

ראש המועצה דימי אפרצב: "התכנסנו ביום נפלא זה לחנוך את מרכז ההפעלה בחירום. אני מודה לשר הביטחון ולמערכת הביטחון על העזרה לאורך הדרך, על ההשקעה המשמעותית בבניית מערך הביטחון החדש של היישוב. לצערי, עדיין קיימים פערי מיגון ואני יוצא כאן בקריאה למשרד האוצר להשלים את התקציב החסר, שתושבי הצפון לא ירגישו לרגע שהם נשכחו. בנוסף, לא נשכח את נוש מיגון בתי החולים בכלל ואת בית החולים זיו אשר בצפת בפרט. אני מודה לכל מי שהגיע לכאן. תודה רבה".

דברי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בתמיכת מרכז הפעלה החירום בקצרין, שהוקם בסיוע משרד הביטחון: "אני מברך את ראש המועצה וחברי המועצה על התנופה, ואני מבקר בגולן הרבה ואני רואה תנופה בקצרין. כל הכבוד שבתנופת הפיתוח הזו הגעתם גם לנושא של ההיערכות לשעת חירום, הנושא של היערכות לשעת חירום הופך קריטי יותר ויותר ולא צריך להיות שר הביטחון כדי להבין את זה. אני מאמין שכמו שאמרו הרומאים "רוצה שלום תתכונן למלחמה", אז אנחנו רוצים שלום ומתכוננים טוב טוב. מרכז ההפעלה הזה הוא מרכיב חשוב לאותה היערכות לשעת חירום. אני גם שמח על שיתוף הפעולה בין משהב"ט, היחידה  להתיישבות, רח"ל, פיקוד העורף, משרד הפנים והרשות המקומית, שבמאמץ משותף הצלחנו להקים את זה. אני חושב שמשהב"ט השקיע פה בסה"כ כמיליון וחצי שקלים ומה שיותר חשוב זה שיש צוות רציני שראיתי שכבר הלך לפיקוד העורף והתאמן על הסימולטורים ועשה תרגילים וזה בהחלט מצביע על רצינות האנשים. בסופו של דבר, כל שיתוף הפעולה הזה והתמיכה הרחבה של העם בצבא ההגנה לישראל- זה המפתח להצלחה. ראיתי את אחד הערוצים הבינלאומיים החשובים לפני כמה ימים וראיתי כתבה גדולה על האירועים בדרום סביב הגדר שם בעוטף עזה, והיה מדהים לשמוע מה הכי הפריע לכתבת שהיא משדרת בירושלים ודיברה בצער על כך שיש תמיכה רחבה בעם לפעילות צה"ל. זה מה שאנחנו צריכים לזכור- רק שיתוף הפעולה הזה בין הצבא לבין החברה האזרחית זאת הערובה להצלחה שלנו". 

דילוג לתוכן