fbpx

זכאות תו נכה לרכב

זכאות לתו נכה לרכב מאפשרת להחנות בכל מקום וזאת כל עוד הדבר אינו מפריע לסביבה. נכים יכולים להחנות בכחול לבן ובחניונים ציבוריים ללא עלות, בחניית נכים שאינה מוגבלת למספר רכב ספציפי ובמקום אחר וזאת אם אין להם חלופה. אנשים רבים יכולים להימצא זכאים לקבלת התו אשר יכול להשפיע משמעותית על יכולת הניידות שלהם.

רגע לפני שנבחן מי זכאי להוציא תו נכה לרכב, נציין כי המטרה של התו היא לשמש את הנכה ולכן אם נעשה שימוש ברכב שאינו לצורך הסעת או איסוף אדם שנמצא זכאי, אין להשתמש בתו. עוד נציין כי הקריטריונים לזכאות יכולים להיות רחבים ואת כולם נביא כאן בכתבה.

זכאות תו נכה לרכב – מי יכול להימצא זכאי

על מנת להימצא זכאי להוצאת תו נכה יש לעמוד בקריטריונים שונים. כדאי לדעת כי לא תמיד הקריטריונים ברורים ולעתים יש ספק ובדיוק לשם כך אפשר להיעזר בנו. אלו המקרים בהם ניתנת זכאות תו נכה לרכב:

  • הכרה – ישנם מספר גורמים אשר יכולים להכיר בנכות ובהם ביטוח לאומי ואגף השיקום של משרד הביטחון. שניהם יכולים להוציא אישור להוצאת תו נכה.
  • תלות בקביים או כיסא גלגלים – מי שחייב להשתמש בקביים או כיסא גלגלים כדי להתנייד יוכל להוציא תו נכה לרכב.
  • נכים – כאן יש לשים לב כי לצורך זכאות אחוז הנכות צריך להיות 60% או יותר מכך ובנוסף צריכה להיות קביעה כי ישנה תלות ברכב לצורך תנועה.
  • עיוורים – עיוורים המחזיקים באישור מטעם משרד הרווחה יכולים להוציא תו.
  • חולי לב – חולים עם בעיות לב כולל לחץ דם ואקו לב יכולים להימצא כזכאים להוצאת תו נכה בכפוף לוועדה רפואית.
  • חולי סוכרת – גם חולי סוכרת יוכלו להוציא תו בהתאם לוועדה רפואית.
  • נכי משרד הביטחון – נכים אשר קיבלו אישור מטעם אגף השיקום של משרד הביטחון יוכלו להוציא את התו בהתבסס על כך.
  • נפגעי פעולות איבה – יכולים לקבל את התו בכפוף לאישור ביטוח לאומי שאומר כי ניידות ללא רכב עלולה להוביל להידרדרות במצב הבריאותי.

זכאות תו נכה לרכב במקרים ספציפיים

ישנם מקרים ספציפיים נוספים בהם ישנה זכאות תו נכה לרכב. אחד מהם הוא בקרב ניצולי שואה כשבמקרה זה יש לצרף אישור מאגף ניצולי שואה של משרד האוצר לנכות. כל מי ששהה במחנות ריכוז או שהיה פליט ממלחמת העולם השנייה יכול לבדוק את זכאותו להוצאת התו. 

אנשים אשר מקבלים טיפולים כימותרפיים אשר מחזיקים אישור רפואי ויכולים להשיג את תוכנית הטיפול יוכלו לבדוק זכאות להוצאת התו כשבמידה והם יקבלו אותו הוא יהיה תקף למשך שישה חודשים. גם מטופלים בדיאליזה יוכלו לקבל תו בכפוף לאישורים הנדרשים לכך. מקרה נוסף הוא בקרב בעלי נכות נפשית כולל סכיזופרניה, פוסט טראומה ואחרים וזאת בתנאי שישנו אישור רפואי לכך.

תוקפו של תו נכה לרכב

התוקף של תו הנכה יכול להיות מוגדר לצמיתות, כלומר לכל החיים והוא יכול להיות תו זמני. תו חניה זמני יינתן במקרה של מחלה שיכולה לחלוף או אירוע זמני. ההחלטה לכמה זמן להעניק את התו תלויה במשרד התחבורה וכמובן במקרה. 

מרגע הגשת הבקשה עבור הוצאת תו נכה יהיו לביטוח הלאומי 90 יום לקבוע האם לאשר את הבקשה. את העדכון בדבר הבקשה ובדיקה אם היא הגיעה ונמצאת בתהליך עיבוד ניתן לקבל כבר לאחר שלושה שבועות מיום ההגשה. במקרה של דחייה, ניתן להגיש ערעור תוך 90 יום ובמידה וגם אז נקבעה דחייה ניתן יהיה להגיש בקשה נוספת לאחר שנה. צריכים עזרה בהוצאת תו נכה? כאן בשבילכם דואגים לתהליך כולו וילוו אתכם לכל אורך הדרך. לפרטים, צרו קשר עוד היום.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן