fbpx

תוכנית "חיסכון לכל ילד":התחרות בין הבנקים החלה – הפועלים מציע ריבית אטרקטיבית של עד 4%

"חיסכון לכל ילד" יוצא לדרך בעוד פחות מחודש. הביטוח הלאומי יפקיד כל חודש 50 שקל לכל ילד מתחת לגיל 18. הכסף יועבר לחיסכון על שם הילד או בקופת גמל להשקעה או בבנק – ההורים צריכים לבחור. אם הם לא יבחרו זה יעבור לקופת גמל. אם הילד הוא מעל גיל 15 – ברירת המחדל היא הבנק.

878735397

ההורים יכולים להוסיף לחיסכון של כל ילד עוד 50 שקל בחודש מקצבת הילדים, כך שסכום החיסכון הכולל יעמוד על 100 שקלים. כספי החיסכון יופשרו בגיל 18. המדינה אף מציעה: מי שלא ימשוך את הכסף עד גיל 21, יזכה לעוד 500 שקלים. ההפקדה הראשונה תיעשה בינואר 2017, אז ינחתו בקופת החסכון של כל ילד 1,050 שקלים, מכיוון שהאוצר יעביר כסף באופן רטרואקטיבי, כאילו הוא החל לשלם מאמצע 2015.

הבנקים פוזלים מאוד ורוצים את הכסף הזה. הם כבר החלו להציע פיקדונות בריבית שיכולה להגיע גם ל-4% שזה לא רע בכלל. מצד שני קופות הגמל לוקחים את הכסף ומשקיעים אותו בשוק ההון, במניות, באגרות חוב ובנדל"ן. ובשוק ההון כמו בשוק ההון – יכול להיות שהכסף הזה יעשה תשואות יפות מאוד – שיעלו על 4% – ויכול להיות שגם לא. כל הורה יצטרך להחליט בעצמו היכן הוא ישקיע את הכסף.

בנק הפועלים מציע להורים שיבחרו להפקיד אצלו את סכום חיסכון החודשי לילדיהם שש תכניות חיסכון ייעודיות לתקופות שונות בהתאם לגיל הילד, ובכללן מסלולי חיסכון בריבית קבועה ואטרקטיבית של עד 4% לשנה (לחיסכון ל-18 שנה), ללא סיכון בשוק ההון.

דילוג לתוכן