fbpx

תוקן העוול: השר כץ צירף את הגליל לרפורמת המחירים בתחבורה הציבורית – מצפת לראש פינה -13.5 ש"ח הלוך ושוב

מעתה גם תושבי הגליל והצפון הרחוק יוכלו ליהנות מהרחבת רפורמת המנויים שהחלה בתחילת ינואר אך לא כללה את הגליל וגרמה להתמרמרות בקרב תושבי הצפון. 

השר

שר התחבורה ישראל כץ הודה שמדובר בעוול מקפח ומיהר לתקן את המעוות. במסיבת עיתונאים שנערכה במלון "רימונים" בצפת סיפר השר כץ כי סיכם עם שר האוצר, משה כחלון, על הרחבת הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, לא רק לגליל אלא גם לכל הערים והישובים בארץ, ממטולה בצפון עד אילת בדרום. 

ראש עיריית צפת, אילן שוחט בירך את השר בשם ראשי העיר באשכול גליל מזרחי על ההתחשבות בפריפריה.גם חברת הכנסת,יפעת שאשא ביטון שיבחה את יחסי העבודה בין משרד האוצר לתחבורה. כחד עם השר כץ, נכחו אנשי משרדו, בהם מאיר חן, ראש רשות התחבורה הציבורית. חן יליד צפת הציג מצגת ובה עיקרי הרפורמה המשודרגת הנוגעת לאנשי הצפון ואמורה להתחיל בתחילת מרץ.  

נתיב אקספרס

הרפורמה תאפשר למאות אלפי נוסעים נוספים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית, באמצעות מנוי חופשי חודשי או יומי. המנוי מאפשר נסיעה חופשית, ללא כל הגבלה, ברכבות ואוטובוסים. עלות הרחבת הרפורמה לכל הישובים בארץ נאמדת בכ- 70 מיליון שקלים לשנה. 

שר התחבורה הוסיף כי החלת הרפורמה על כל הערים והישובים בארץ תחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים, ובכללם גם תושבי הפריפריה, מאות שקלים מדי חודש. כמו כן היא תוזיל את עלויות הנסיעה עד אלפי שקלים לשנה למשפחה, ותתרום להפחתת יוקר המחיה בישראל.

מחירעים 3

 

האזורים החדשים שיכללו ברפורמה, ישויכו לאחד מארבעת המטרופולינים הקיימים, בהתאם לקרבתם הגיאוגרפית. אזור הגליל, שחולק לשלושה תתי אזורים: הגולן והגליל העליון, אזור צפת ומרחב טבריה והכנרת, יכלל במטרופולין חיפה.

דוגמאות

תעריפי המנויים החדשים מציעים למשתמשי התחבורה הציבורית הקבועים הוזלות בגובה של עשרות אחוזים. כך למשל נוסע שנסע דרך קבע מקרית שמונה לכרמיאל, שילם עבור נסיעה 23.1 שקלים לכל כיוון, ובחישוב חודשי (לפי 20 ימי עבודה), 924 שקלים. בקרוב, ישלם הנוסע עבור מנוי "חופשי חודשי" במסלול זה 423 שקלים בלבד, (הוזלה של כ-55%).

מחירים 2

 

מנוי "חופשי חודשי" בין קרית שמונה לטבריה, יעלה 213 שקלים, במקום 1080 שקלים, הוזלה של כ-80%. מנוי "חופשי חודשי" בין קצרין לכרמיאל יעלה 423, שקלים לעומת 1080 שקלים (הוזלה של כ-60%). מנוי "חופשי חודשי" בין צפת לראש פינה יעלה 149 שקלים בלבד (הוזלה של 56%). מנוי "חופשי חודשי" בין צפת לקרית שמונה יעלה 213 שקלים בלבד (הוזלה של 67%).

דילוג לתוכן