fbpx

תחת מעטה חשאיות מטעמי ביטחון:
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בצפת

צילום: מלך גרסטל


ביקור חשוב של נשיא המדינה ורעייתו בבירת הגליל. השבוע (שלישי) בשעות הערב נערכה פגישה חשובה בין נשיא המדינה ופמלייתו לבכירי העיר צפת ובראשם ראש העיר יוסי קקון. קודם לפגישה שהוגדרה כממלכתית נפגשו נשיא המדינה ורעייתו יחד עם ראש העיר ורעייתו. המפגש הוגדר כסגור, אולם ידוע כי נערך דיון על מצב העיר במלחמה, תרחישים ואתגרים מולם צפת עומדת. גם בפגישה הסגורה וגם בדיון המורחב הדגיש רה"ע קקון את חשיבות החוסן של העסקים בצפת.

רה"ע: "תושבי צפת מגלים חוסן, משמעת ותחושת הפאניקה התחלפה בשגרת חירום בה אנו חיים. לצד זאת אני מתרוצץ בין כלי תקשורת ובמקביל בוועדות כספים וכלכלה בכנסת וצועק את כאב העסקים. צפת שומעת וחווה את תופי המלחמה, אולם המדינה מתעלמת מעיר הבנויה על הכנסות ישירות ועקיפות מתשתית התיירות".
כאמור, בהתאם לכללי אבטחה והנחיות נוקשות בשל המצב הבטחוני, לישיבה עם הנשיא הוזמנו בעיקר גורמים הפועלים בחירום ובהם מנהל המרכז הרפואי זיו פרופ' זרקא, בכירי מד"א, כב"ה, משטרה ופיקוד העורף.
נשיא המדינה יצחק הרצוג, הידוע כאוהב צפת גילה בקיאות מרשימה בעבר והיסטורית העיר. "אני ומיכל (רעייתו) מכירים היטב את צפת. בירת הגליל חייבת לקבל סיוע מהמדינה בשעה זו ובכוונתי להעביר את הקולות שאני שומע כאן לגורמים הרלוונטיים בכנסת ישראל".
עם סיום הדיון הממלכתי, התכנסו שוב הנשיא, רה"ע קקון ומחזיק תיק המסחר בעיר שלום אלבז לשיחה, במהלכה הדגיש אלבז את הצורך לשמור על חוסן עירוני באמצעות סיוע לעסקים "המסחר בקושי התאושש ממשבר הקורונה אז הפסיקה זרימת התיירות לעיר ושוב אנו חווים 9 חודשים ללא תנועה. אנחנו חזקים, רוצים לשמור חוסן אבל אבקש מכבוד הנשיא להשמיע את קולנו במקומות הנדרשים", אמר אלבז.

צילום: מלך גרסטל


רה"ע יוסי קקון הודה לנשיא על החלטתו להגיע לבירת הגליל. "אנחנו חזקים. אנחנו עובדים בשקט וצניעות מאחורי הקלעים לתרחישים של הידרדרות ביטחונית, בהם נוכיח מהי ערבות הדדית בצפת. על מנת לשמור על חוסן ועצמאיות, המדינה חייבת לחזק את צפת בדגש על ענף המסחר.  אני מודה לך על האוזן הקשבת. כבוד היה לנו לארח אותך".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן