תרופות סבתא לכאבי גב תחתון: הטיפול הטבעי בשבילכם

צילום: freepik

אם גם אתם סובלים מכאבים בגב התחתון, מרגישים שאתם לא יכולים לשכב, לקום, ללכת או לשבת בנוחות, מתקשים להרים את הילדים על הידיים ונמנעים מביצוע פעולות פשוטות במהלך היום יום – המאמר הבא הוא במיוחד בשבילכם! ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב על תרופות סבתא שיעזרו לכם בהפחתת כאבי גב תחתון. 

כאבים בגב תחתון ידועים כתופעה שכיחה בקרב אנשים רבים בעוצמות שונות, בשלב כזה או אחר בחייהם. חלק מהאנשים סובלים מאי נעימות קלה, אך לעומתם רבים אחרים מעידים על כאבי גב שמונעים מהם תפקוד תקין בחיי היום יום. 

כאבים בגב התחתון נובעים מסיבות מגוונות. הם מושפעים ממזג האוויר, מרמת הלחץ והמתח הנפשי בהם שרוי המטופל, גילו והאופן בו מתנהלים חיי היום יום שלו. לדוגמה: שני גברים צעירים סובלים מכאבים בגב התחתון – האחד סובל מכאבי גב תחתון כיוון שהוא עובד כל היום מול מחשב, לא מרבה בתנועה ויושב על כיסא שלא מתאים לו. ואילו השני עובד בעבודה פיזית קשה בה הוא מרים משאות כבדים.

תרופות סבתא לכאבי גב תחתון: בחזרה לרפואה הטבעית

בעבר הרחוק, תרופות סבתא היו כל מה שהיה לרפואה דאז להציע. עם התפתחות הרפואה המודרנית השימוש בהן דעך ופינה את מקומו לרפואה הקונבנציונלית. כיום תרופות סבתא מקבלות הכרה כחלק מהרפואה הטבעית שצברה תאוצה. הקאמבק של תרופות הסבתא נעוץ ביחס שלנו לתרופות בשנים האחרונות. בעבר תרופות כימיות שנועדו לשכך כאבים זכו לאהדה רבה בקרב הסובלים מכאבי גב, אך עם השנים התפתחה מודעות חדשה הגורסת כי נטילת תרופות באופן יום יומי – אמנם מסייעת במיגור הכאב אבל פוגעת במערכת החיסונית שלנו. 

לעומת זאת, תרופות סבתא לכאבי גב תחתון פופולריות מאוד גם בימינו מכיוון שהן טבעיות ואינן מזיקות למערכת החיסונית. עם השנים, השימוש בתרופות סבתא גבר בשל הרצון לצמצם את התלות בתרופות לשיכוך הכאב והכמיהה לחזור אל הרפואה הטבעית. 

ברשימת תרופות הסבתא לכאבי גב תחתון תוכלו למצוא: 

  • חימום – מתברר שקור, במיוחד קור פתאומי, עלול להגביר כאבים בגב התחתון. תרופת הסבתא הטובה ביותר היא פשוט לחמם את האזור. זה יכול להיות עם שמיכה פשוטה, אמבטיה חמה, כרית חימום למיקרוגל או בקבוק מים חמים.
  • קירור – במקרים בהם אסור לחמם את אזור הגב כמו: דלקת, פצעים פתוחים ופצעים אקוטיים – קור מבוקר יכול להועיל בשחרור שרירים מכווצים. הקור מסייע לכיווץ כלי הדם ומפחית נפיחות או בצקת שנגרמו כתוצאה ממתיחת שריר. 
  • כורכום – כורכום מככב ברשימת המרכיבים של תרופות סבתא לכאבי גב תחתון. כורכום הוא צמח מעולה לריפוי דלקות שונות וידוע בתרומתו לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף. 
  • אמבטיית מלח אנגלי – מלח אנגלי (מלח אופסום) הוא מינרל טבעי שמכיל תרכובת של גופרית ומגנזיום בעלת סגולות לריפוי דלקות בגוף, חיטוי והרפיית השרירים. 
  • ג'ינג'ר – מחקרים מצאו כי לג'ינג'ר יש תכונות אנטי-דלקתיות, ומנה יומית שלו מסייעת בטיפול בבחילות ובהפחתת כאבי שרירים. 

מפלאי הטכנולוגיה: מכשור דיגיטלי להקלה על כאבי גב תחתון 

כיום הודות להתפתחות הטכנולוגית אפשר לסייע לגוף בהחלמתו ולמגר את הכאב גם בעזרת מכשירים דיגיטליים כמו: פרפקט טנס המיועד לשיכוך כאבים או מכשיר I-CURE מכשיר לייזר רך שנועד להקל על כאבי שלד ושרירים בגב, בצוואר, כתפיים ועוד. 

סובלים מכאבי גב תחתון? התמידו בתנועה ובפעילות גופנית

קודם כל בעת ישיבה ממושכת בעבודה, התמידו לקום ולבצע תרגילי מתיחות. אם יש לכם עמדות המיועדות לעבודה בעמידה – עבדו בחלק מהזמן בעמידה וזכרו לשלב תנועה במהלך היום. חשוב לזוז, לעשות תרגילי פיזיותרפיה ומתיחות, לצאת להליכה יומית ולהניע את הגוף. 

דבר נוסף שיוכל לעזור לכם בהפחתת הכאבים בגב התחתון הוא פעילות גופנית מתונה כמו: יוגה, טאי צ'י ופילאטיס, פעילות גופנית תשפר את הגמישות של גופכם – דבר שישפיע באופן ישיר על כאבי הגב ויקל על הכאבים בגב התחתון. כמו כן, אל תוותרו על נעליים טובות ואורתופדיות – זה אולי נשמע זניח אבל האמת היא שהאופן בו אנו דורכים על הרצפה הוא קריטי לבריאות הגב שלנו. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן