fbpx

34 מיליון ש' גויסו לפיתוח תשתיות במועצה אזורית הגליל העליון

מועצה אזורית הגליל העליון מדווחת על מחזור פעילות של 350 מיליון ש' עם 'קולחי הגליל', החברה הכלכלית והחברה לחקלאות. עלייה של 270% בתמיכה בוועדים המקומיים. ראש המועצה; כל כספי הארנונה מיועדים להשקעה בתושבים.

unnamed

מאזן 2016 הוצג במליאת מועצה אזורית הגליל העליון, על ידי ראש המועצה גיורא זלץ, והגזבר יוסי שמעוני. "בשנת 2016 המשכנו לממש את המדיניות של הפניית יותר תקציבים ושירותים לקיבוצים", אמר הגזבר  שמעוני בפתח דבריו. המדיניות הזו מתאפשרת בחלקה, הסביר שמעוני, הודות לשורת צעדים, ביניהם מיצוי זכויות ותקציבים מהמדינה, התייעלות, וגם גידול מענק האיזון לו זכאית המועצה מתקציב המדינה (החישוב הינו הוצאה לנפש פחות הכנסה לנפש מוכפל במספר התושבים), סכום שצמח בחמש השנים האחרונות מכ – 18 מיליון ₪ ליותר מ-23 מיליון ₪.

סל השירותים גדל ב-270%

בהתייחסו לסל השירותים לתושבים, הסביר ראש המועצה גיורא זלץ, כי הגדלת מענק האיזון, בצד צעדי התייעלות, אפשרו להגדיל את סל השירותים שמעבירה המועצה לוועדים המקומיים – במזומן ובשירותים לתושבים, מכ- 6 מיליון ₪ בשנת 2012 לכ- 13.4 מיליון ₪ השנה. זלץ ציין כי סכום נוסף, בסך של 3 מיליון ₪, מועבר זו השנה השנייה ליישובים, במסגרת "תקציב פיתוח (תב"ר) רב-שנתי", למימוש פרויקטים קהילתיים", ומשלים בכך הגדלת התקציבים המועברים לקיבוצים ביותר מ-270%.

אפקט הארנונה

בנושא הארנונה, אמר ראש המועצה זלץ, כי צפי גביית הארנונה נטו השנה בסעיף המגורים הוא כ- 19 מיליון ₪, בעוד שהמועצה עתידה להחזיר לתושבים סכום של כ-16.5 מיליון ש"ח במזומן ובשירותים דרך הוועדים המקומיים. הוא הדגיש כי הסכום הזה לא כולל שירותים ופעילויות של מחלקות המועצה בקיבוצים, כגון חינוך, בריאות, רווחה, תרבות, איכות הסביבה, תברואה וביטחון בהיקף של יותר מ – 90 מיליון ש"ח.

'עודף ממאה'

באשר ליתרות התקציב השוטף, ציין ראש המועצה, בשנת 2016 כ – 48.6 מלש"ח, סכום של 34.2 מלש"ח הן יתרות המיועדות לעבודות הפיתוח של המועצה, בקיבוצים, במוסדות חינוך , במבני ציבור ועוד, כמנוף לתקציבי מדינה . יתרת הסכום הסתכמה ב- 14.4 מלש"ח הינה הון שוטף, המממן התחייבויות שוטפות (ספקים, קבלנים, שכר ומוסדות). למועצה עודף שוטף ועודף מצטבר, כ 200 אש"ח, והוא הוכחה למדיניות תקציבית מאוזנת ומוקפדת של המועצה.

חשבון בבקשה: 350 מיליון ש"ח

נתון מעניין נוסף שנמסר הוא כי סך היקף פעילות המועצה והחברות העירוניות הפועלות תחת חסותה – קולחי גליל עליון, החברה הכלכלית והחברה לחקלאות, הסתכם בשנה שעברה בכ- 350 מיליון ₪, המשקפים הגדלת גיוס משאבים לפעילות בתחום הפיתוח והבינוי בקיבוצים ולשדרוג תשתיות ותיקות.

דילוג לתוכן