דילוג לתוכן

עסקת הענק בענף הקמעונאות: רונן גנון רוכש את רשת 'זול סטוק'

בעסקה שהפתיעה רבים בענף הקמעונאות, היזם רונן גנון רוכש את רשת המרכולים "זול סטוק" בשותפות עם שמואל אטיאס. הרכישה, שהושלמה תמורת 48 מיליון שקל, מבשרת על פרק חדש ושאפתני עבור הרשת.

​הרקע לעסקה וההיגיון הפיננסי

הרכישה התבצעה מידי איתן יוחננוף, מנכ"ל רשת המרכולים "יוחננוף", שמכר את מלוא אחזקותיו (50.1%) ברשת "זול סטוק". נשאלת השאלה מדוע יוחננוף בחר למכור את חלקו, שכן על פניו, הוא רכש אותו בעבר ב-45 מיליון שקל ומכר אותו כעת ב-48 מיליון שקל בלבד – רווח זעום ביחס לעסקאות בסדר גודל כזה. אולם, הכתבה חושפת תמונה מורכבת יותר. לאורך תקופת אחזקתו, הרשת חילקה לבעליה דיבידנדים נדיבים בהיקף של כ-10 מיליון שקל. מהלך זה למעשה מגדיל משמעותית את התשואה של יוחננוף על השקעתו ומבהיר את ההיגיון שמאחורי החלטת המכירה.

​תוכניות השליטה החדשה: הכפלת סניפים והנפקה

​היזם רונן גנון לא מבזבז זמן ומציב יעדים נועזים לעתיד הרשת. יחד עם שותפו, הוא מתכנן להכפיל את מספר הסניפים של הרשת, מה שישנה את נוכחותה הגיאוגרפית ויגדיל את נתח השוק שלה. המטרה האסטרטגית האולטימטיבית היא הוצאת הרשת להנפקה בבורסה לאחר מימוש תוכניות ההתרחבות. מהלך זה משקף ביטחון רב של הרוכשים בפוטנציאל הצמיחה של "זול סטוק" וביכולתם להפוך אותה לשחקן מרכזי ומוביל בענף.

לפרסום כתבה- צרו קשר עם ״חדש בגליל״

השאר תגובה