fbpx

45 שנה למלחמת יום הכיפורים – טקס אזכרה ייערך בבית העלמין הצבאי בצפת

ביום חמישי (20.9.18) בשעה 11:00 ייערך בהר הרצל בירושלים בבית העלמין הצבאי טקס אזכרה לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים שפרצה לפני 45 שנה. 

טקס אזכרה לזכר הנופלים בני צפת ייערך בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי. חדר ההנצחה לזכר הנופלים ביד לבנים יהיה פתוח בשעה 17:00. 2.384 הרוגים  היו לכוחותינו באחת מהמלחמות העקובות בדם שידעה המדינה. צבאות מצרים סוריה וירדן בסיוע צבאות, לוב,עירק ומרוקו הפתיעו את המדינה בצהרי יום כיפור. עיתון "חדש בגליל" מצדיע לנופלים היקרים ומוקיר את זכרם של 20 מישובי האזור שנפלו בעת תפקידם.

רב"ט יוסף אוחנה – חצור הגלילית

מציג את יוסף אוחנה.jpg

חטיבת גולני: בן 19 היה במותו. נהרג ביום השמיני למלחמה  באזור מזרעת בית-ג'אן ליד הר החרמון בעת קרב יריות עם הסורים. זכה לאחר מותו לעיטור מופת. קבור בבית העלמין בנהריה. 

 

 

סמ"ר גבריאל אלביליה – חצור הגלילית

מציג את גבריאל אלביליה.jpg

חטיבת הצנחנים: בן 21 היה במותו. ביום ה-21 למלחמה השתתף גבי עם יחידתו בקרבות הבלימה הקשים נגד המצרים באזור התעלה. בתום הקרבות הועברה יחידתו לאזור ג'בל עתקה בסיני. בעת שיצא לחלץ שני חיילים מיחידתו נהרג מהפגזה ארטילרית. זכה לצל"ש הרמטכ"ל. 

 

 

סגן שמעון בוחניק – חצור הגלילית

מציג את שמעון בוחניק.jpg

חיל רגלים: בן 20 היה במותו. השתתף במרדפים אחר כוחות קומנדו שנחתו במרחב. משם עבר ללחום בקרב העקוב מדם שהתנהל על כיבוש החרמון.חודש לאחר סיום הקרבות נהרג בעת מילוי תפקידו באזור פיק, ליד צומת קבטיה.

 

 

 רב"ט דב ברנדזל – חצור הגלילית

מציג את דב ברזנדל.jpg

חיל השריון: בן 30 היה במותו. נקרא לשירות והשתתף בקרבות הבלימה וההבקעה נגד הסורים ברמת הגולן. בקרב שהתחולל יום לאחר שהחלה המלחמה נפגע ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בראש-פינה. 

 

 

רב"ט יהודה כרסנטי – ראש פינה

מציג את יהודה כרסנטי.jpg

חיל השריון: בן 19 היה במותו. יחידתו הוזנקה  להשתתף בבלימת ההתקפה של כוחות הסורים ברמת הגולן. ביום הראשון ללחימה,נפל יהודה בקרב ליד חושנייה. 

 

 

 

סמ"ר יגאל רובינשטיין – ראש פינה

מציג את יגאל רובינשטיין.jpg

חיל השריון: בן 20 היה במותו. כשהחלו קרבות ההתקפה, יגאל וחייליו היו הראשונים שפרצו לשטח הסורי". ביום השישי למלחמהלחם יגאל בראש הכוח הפורץ לתל אחמר. במהלך הקרב פגע פגז בטנק שלו ויגאל נפל. 

 

 

סמל יוסף זילברשטיין- מירון

מציג את יוסף זילברשטיין.jpg

חיל השריון: בן 25 היה במותו. בקרב עם צוות הטנק שלו ביום ה-12 למלחמה שלחם באזור "החווה הסינית",הודיע אחד מאנשי הצוות שהטנק נתקע. לאחר הודעה זו לא ראו עוד אנשינו איש מצוות הטנק. יוסף הוכרז כנעדר, וכשהוחזרה גופתו על-ידי המצרים הוכרז כחלל, והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בנהריה.

 

סמל שמעון שמקה – דלתון

מציג את שמעון שמקה.jpg

חיל השריון: בן 22 היה במותו. שירת כמפקד טנק בחזית הדרום. ביום ה-12 למלחמה כבר הייתה יחידתו בגדה המערבית של התעלה. בקרבות שנערכו על מחנות אבו-סולטן, נפגע ונפל. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בצפת.

 

 

רב"ט מרדכי אביגדור- צפת

מציג את מרדכי אביגדור.jpg

חיל השריון: בן 19 היה במותו. בתחילת המלחמה בעת הקרבות עם הסורים הוא נפצע  אולם סירב להישלח לעורף, נחבש על ידי חברו וחזר לחזית. ביום השישי למלחמה נפגע ונהרג מפגיעה ישירה בטנק שלו, במהלך ההתקפה על תל-אחמר. 

 

 

סמל דוד הרמלין-צפת

מציג את דוד הרמלין.jpg

חיל השריון: בן 19 היה במותו. ביום השלישי למלחמה נפצע דוד קל מרסיס, אך מיד אחרי שנחבש, חמק וחזר ליחידתו ושוב יצא עם הרופא ועם הצוות הרפואי לטפל בנפגעים. ביום השביעי למלחמה,בקרבות התקפת הנגד של צה"ל ליד טראנג'ה, בדרך למזרעת-בית-ג'אן, נפגע.

 

 

סמ"ר אשר חדד-צפת

מציג את אשר חדד.jpg

חיל השריון: בן 22 היה במותו. בקרב שהתחולל בגזרה המרכזית של תעלת סואץ ביום הרביעי למלחמה סמוך לגבעת "מכשיר" נפגע אשר ונהרג. השאיר אחריו הורים ותשעה אחים ואחיות.

 

 

 

סגן מרדכי פיין-צפת

מציג את מרדכי פיין.jpg

חיל השריון: בן 21 היה במותו. מרדכי (מוטי) היה תותחן בטנק שכונה טנק הקצינים. הטנק נפגע מאש הסורים ביום השלישי למלחמה. במלאת שנתיים למלחמה הוענק למוטי צל"ש על גבורתו.

 

 

 

סגן משה צאיג – צפת

מציג את משה צאיג.jpg

חיל השריון – בן 20 היה במותו. בליל המלחמה הראשון שימש צאיג כמ"מ טנקים בקרבות בצומת איסמעיליה. כאשר נודע לו כי טנק המ"פ נפגע, חש לחלץ את אנשי הצוות, למרות האש הכבדה שניתכה באזור. תוך כדי פעולת החילוץ נפגע ונפל.

 

 

סמ"ר עזר כהן – צפת

מציג את עזר כהן.jpg

חיל הרפואה: בן 20 היה במותו. במהלך הקרבות מול הסורים בטרנג'יה ביום השמיני למלחמה הוא התבשר על נפגעים רבים בדרך למזרעת בית ג'אן. כשהגיע למקום הוא החל לטפל בהם תחת הפגזה קשה. הוא נפגע ונפל תוך כדי טיפול בפצועים. 

 

 

סמ"ר יהודה פרקש – צפת

מציג את יהודה פרקש.jpg

חיל השריון: בן 25 היה במותו. במלחמה השתתף אריה בקרבות הבלימה בסיני ואחר כך היה בין הראשונים שפרצו אל הגדה המערבית של תעלת סואץ. ביום ה-11 למלחמה נפגע הטנק שלו על-ידי מארב טילים של המצרים והוא נהרג. 

 

 

סמ"ר אמנון שחרור – צפת

מציג את אמנון שחרור.jpg

חיל השריון: בן 24 היה במותו. מעטים מול רבים נלחמו הוא וחבריו בטורי השריון הסורים ביום הרביעי למלחמה. בהפגזה ארטילרית כבדה בגזרת חושנייה נפגע אמנון ונהרג. 

 

 

 

 סמ"ר יהודה איבי – צפת

מציג את יהודה איבי.jpg

חיל השריון: בן 26 היה במותו. ליד שפך הירדן נפגע הטנק שלו והוא נפצע בראשו ובזרועותיו, החליף טנק, סירב להישלח לאחור לטיפול רפואי והצטרף לטנק אחר, שעליו פיקד בהמשך הקרב. הוא נפגע ונהרג מפגיעה ישירה בטנק שלו בקרב ליד חושנייה ביום השלישי למלחמה. 

 

 

סגן שמחה זעירא – צפת

מציג את שמחה זעירא.jpg

חיל הרגלים: בן 30 היה במותו. בקרב הפריצה למובלעת, ברמת הגולן הותקף הנגמ"ש בו שהה על-ידי מטוסי האויב, ושמחה הפעיל את המא"ג נגדם בלי להתכופף, בשקט ובקור רוח. תוך כדי הלחימה וההתקדמות מזרחה נפגע הנגמ"ש באזור כפר נסג' תל-קרין ושמחה נהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בהר-הרצל. 

 

רב"ט דוד רוטנברג- צפת

מציג את דוד רוטנברג.jpg

חיל המודיעין: בן 32 היה במותו. הוא שמח כשקיבל צו קריאה, ונשלח עם יחידתו להשתתף בקרבות ברמת-הגולן. שלושה ימים לאחר שהחלה המלחמה נפגע ונהרג בהפגזה, בהיותו בחפ"ק החטיבה, צפונית להיאחזות נח"ל גשור. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בראשון-לציון.

 

 

 רב"ט יגאל תרשיש – צפת

מציג את יגאל תרשיש.jpg

חיל הרגלים: בן 30 היה במותו. הוא שב מעסקים בקניה והצטרף לחבריו הלוחמים והשתתף בקרבות נגד המצרים בסיני. ביום ה-18 למלחמה כשנע בשיירה לתוך העיר סואץ, נפגע הזחל"ם שלו והוא נהרג במקום. תחילה נחשב לנעדר. לימים החזירו המצרים את גופתו והוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחיפה.

דילוג לתוכן