במסגרת הפעילות של היחידה להערכה ולקידום ההוראה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל, ובהתאם למדיניות הפקולטה להרחבת חלקה של הלמידה האקטיבית, התקיימו בשבוע שעבר סדנאות למידה פעילה למורים המלמדים את הרופאים לעתיד.
משתתפי הסדנאות היו מקרב הרופאים בבתי החולים המסונפים לפקולטה, המרפאות הקהילתיות באזור הצפון והחוקרים העוסקים בהוראה.
המאמר לקריאה מוקדמת, שקיבלו המשתתפים לקראת הסדנה היה:The Essential Elements of Team-Based Learning (Larry K. Michaelson, Michael Sweet)
תהליך הלמידה בכתה מתחיל בבחינה אישית, בפתרון אותה בחינה בצוותים, תוך הבהרת אי הסכמות ושאלות עם המנחה ולבסוף, יישום החומר הנלמד, ע"י פתרון קבוצתי של מקרה.
ביזמת ראשת היחידה להערכה ולקידום ההוראה, דר' נעמי דיקמן, התקיימו הסדנאות במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה בפורייה ובקמפוס הפקולטה לרפואה בצפת. בכל סדנה השתתפו רופאים מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה, מהמרכז הרפואי זיו בצפת, מהמרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור וממרפאות הקהילה.
מנחת הסדנאות הייתה פרופסור רות לוין Ruth E. Levine, M.D.מטקסס ארה"ב, רופאה פסיכיאטרית ופרופסור למדעי ההתנהגות, סגנית הדיקן לחינוך רפואי בבית הספר לרפואה בגלוואסטון, השייך לאוניברסיטת טקסס.* הסדנה עצמה התנהלה בשיטת TBL.
TBL היא שיטת לימוד, המתבססת על תאוריית הלמידה הקונסטרוקטיביסטית ובהתאם, ממוקדת בלומדים ומקדמת את אחריותם האישית והקבוצתית לתהליך הלמידה ולתוצריו. על פי שיטה זו, הלומדים מגיעים לכתה לאחר קריאה של החומר הרלוונטי.
אולי יעניין אותך
לגלות עוד מהאתר חדש בגליל
Subscribe to get the latest posts sent to your email.