fbpx

שלושים בתי ספר מהפריפריה השתתפו ביום הדרכה בפרויקט "שעת הקוד"

ביום חמישי האחרון הגיעו מאה ועשרים תלמידי כיתה י"א משלושים בתי ספר בפריפריה מרחבי הארץ, בהם גם מבית הספר בצפת, אשר לוקחים חלק בתכנית קדם עתידים של עמותת עתידים, אל מתחם חברת WIX בנמל תל אביב ליום הדרכה כחלק מפרויקט שעת הקוד.

במהלך היום הכירו התלמידים את המושג "שעת קוד", למדו על עולם התכנות, התנסו בכתיבת קוד ולמדו הדרכות שונות שהם עתידים להעביר לחבריהם בבתי הספר בעוד שבועיים בשבוע הקוד העולמי. שעת הקוד (Hour of Code) היא יוזמה עולמית של Code.org, ארגון ללא מטרות רווח המקדם את המסר שכל ילד וילדה יכולים ללמוד לתכנת וליצור באמצעות טכנולוגיה. מאז הושק הארגון בארה"ב בשנת 2013, השתתפו באירועי שעת הקוד יותר מ-100 מיליון ילדים מ-180 מדינות ברחבי העולם.

הנושא שנבחר לעמוד במרכז האירועים השנה הוא ״לתכנת עולם טוב יותר״ ואיך אפשר להשתמש בטכנולוגיה כדי לייצר פתרונות לבעיות חברתיות ואתגרים גלובליים כמו איכות הסביבה, בזבוז מזון וכו'. חברת Wix המובילה את יוזמת שעת הקוד בישראל, השיקה אתר בעברית המרכז פעילויות ומשחקים ללימוד תכנות. תפיסת העל של היוזמה היא שבמאה ה-21 מערכת החינוך צריכה ללמד ילדים ליצור באמצעות טכנולוגיה ולא רק להשתמש בה. מחקר פיז״ה 2021 יהיה הראשון שיחקור את האופן שבו מדינות משלבות את מדעי המחשב בתוכניות הלימודים שלהן. תכנית קדם עתידים של עמותת עתידים, אשר לוקחת חלק משמעותי בהובלת פרויקט זה, הינה תכנית לקידום ועידוד המצוינות בקרב בני נוער. התוכנית נפרשת על פני שש שנות לימוד מחטיבת ביניים עד לתיכון.

בכל שנה מתמקדים ביכולות האופייניות לגיל הספציפי במטרה לבנות מערך כישורים שיזכה את התלמידים בתעודת בגרות איכותית ובכרטיס כניסה ללימודים אקדמיים. התוכנית נועדה לטעת את החלום על לימודים אקדמיים בקרב אותם תלמידים בעלי יכולות גבוהות, שרכישת השכלה גבוהה נתפשת בעיניהם כלא נגישה. קדם עתידים עוזרת להם להגשימו, באמצעות לימודים מתוגברים במתמטיקה, אנגלית, ומדעים, תגבור אינטנסיבי בהכנה למבחן הפסיכומטרי, פעילויות העשרה והעצמה אישית, פיתוח המצוינות וחשיפה לאקדמיה ולתעשייה. התוכנית היא בשיתוף משרד החינוך. התכנית משרטטת מסלול חינוכי, ערכי המוביל את הנוער למימוש יכולותיו תוך שימת דגש על מצוינות. התוכנית מונה כ- 11,000 תלמידים  ב-134 מוקדי פעילות  ו 99 ישובים.

השאר תגובה

דילוג לתוכן