היכולת לעבוד היא צורך אנושי בסיסי. זה מספק לנו את תחושת המטרה והכבוד. אבל מה אם נאבד את היכולת לעבוד?

צילום: freepik/bl

ישנן סיבות רבות לאובדן כושר עבודה זה. כמו מחלה, מוגבלות או גיל. וזה לא משנה כמה כסף חסכתם לפנסיה, אם לא תצליחו לעבוד אז לא תוכלו לפרנס את עצמכם ואת משפחתכם בעתיד.

אובדן כושר עבודה הוא נושא רציני, והוא יכול להיות תוצאה של תאונה או מחלה. האדם עלול לגלות כי אינו מסוגל לעבוד עקב מוגבלות או פציעה. אם אדם לא מסוגל לעבוד, הוא לא יוכל להרוויח כסף או לפרנס את עצמו.

חלק מהאנשים עלולים לאבד את כושרם לעבוד עקב תאונה או מחלה. הם עלולים לגלות שהם לא מסוגלים לעבוד בגלל מוגבלות או פציעה. אם מישהו לא מסוגל לעבוד, אז הוא לא יוכל להרוויח כסף ולפרנס את עצמו.

אובדן כושר עבודה הוא מונח המתאר אדם שאיבד את כושרו לעבוד עקב פציעה או מחלה.

סיבות לאובדן כושר עבודה

ישנם סוגים רבים ושונים של פציעות ומחלות שעלולות לגרום למישהו לאבד את כושר העבודה. כמה דוגמאות כוללות:

-פציעות מתאונה

-מחלות כמו סרטן או סוכרת

-סובלים מכאבים כרוניים

-מצב בריאותי נפשי כמו דיכאון או חרדה

הסיבה השכיחה ביותר לנכות היא פציעה. עם זאת, ישנן סיבות רבות נוספות לאובדן כושר העבודה. אלה כוללים מחלות נפש, הפרעות התפתחותיות ומחלות כרוניות.

יש אנשים שמאבדים את היכולת לעבוד בגלל חוסר מיומנויות בתחום מסוים. ייתכן שהסיבה לכך היא שהם מעולם לא לימדו או הוכשרו בתחום זה או משום שלא התרגלו בו מספיק.

איבוד כושר העבודה עלול להוביל למתח וחרדה רבים עבור אנשים שרגילים להיות עצמאיים ולפרנס את עצמם. זה יכול גם להוביל לדיכאון ולבעיות נפשיות אחרות אם אנשים לא מרגישים ששווה לחיות עוד או אם הם מרגישים שהם נטל על המשפחה או החברים שלהם.

למידע נוסף היכנסו לאתר שלנו המרכז לזכויות נכים


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן