חומרי ניקוי – לא רק ניקיון

צילום: bl- UNSPLESH

פסח נמצא כבר ממש מעבר לפינה וזה בדיוק הזמן לדבר על הנושא החם ביותר – ניקיונות לפסח.  פסח מביא עמו את הרצון לעשות שינויים בבית, לארגן מחדש, לנקות בצורה הרבה יותר יסודיות ממה שעשינו במשך כל השנה ובדיוק לשם כך חשוב לדבר על חומרי הניקיון שנשתמש בהם וכיצד נבחר חומרי ניקוי איכותיים שיסירו את הכתמים, אפילו הקשים ביותר וממה כמובן – חשוב להימנע.

חומרי ניקוי איכותיים – איך נזהה אותם?

באופן שבוודאי לא יפתיע איש, ככול שחומר הניקוי יהיה איכותי ומקצועי יותר, כך התוצאה הסופית תהיה טובה יותר.
עם זאת, חשוב לדעת – שלכל משטח או בעיה, יהיה את המשטח הייעודי שיתאים לה.
בכדי לדעת האם מדובר על מוצר שניתן בכלל להשתמש בו, חשוב לדעת שעל פי משרד הכלכלה לכל חומרי הניקיון ללא יוצא מן הכלל צריכה להיות תווית, התווית צריכה לציין מהו סוג החומר שנמצא באותו מוצר ניקיון. התווית חייבת גם לכלול מיהו היצרן והיבואן של מוצר זה לצד דרכי ההתקשרות אליו.

סוגי חומרי הניקיון וההבדלים בניהם

חומרים לניקוי של נירוסטה – חומרי ניקיון מהסוג הנ"ל יתאימו לניקוי של תנורים, סירים, מחבתות.

חומרים נגד עובש – ניתן למצוא מבחר עצום של חומרים אך מעטים יהיו חומרים באמת איכותיים. צריך למצוא חומרי ניקיון שמסוגלים לטפל בעובש הנמצא בכל מיני מקומות – במקלחונים, על קירות ועוד. תמיד מומלץ לחפש אחר המלצות על חומרים מהסוג הנ"ל בכדי באמת להגיע למוצר שיוכל לטפל ביסודיות בבעיה, גם אם מדובר על מקרה "קשה" של עובש.

חומרי ניקיון מרצפות – ניתן למצוא באמת מבחר של חומרים מהסוג הנ"ל אך יש כאן דגש שיש לשים לב אליו: חומרי הניקיון למרצפות, חייב להתאים למרצפות אותם מנקים. למשל: חומרי מרצפות שיש, אינה יתאים ואף עשוי לעשות נזק בלתי הפיך, אם נשתמש בו בפרקטים. חשוב לקרוא היטב ממה החומר עשוי ולאיזה סוג מרצפות הוא מתאים

חומרים להסרה של אבנית – אבנית כפי שכולנו יודעים מצטברת בקמקומים, סירים אפילו מבקלחון בחדר אמבטיה. חומרים מהסוג הנ"ל יחזירו את המוצרים לנראות ולשימוש תקין.

מטליות לניקוי הבית – כשמם כן הם, מדובר על מטליות לניקוי משטחים אך כיום ניתן למצוא מטליות ייעודיות, כלומר – מטליות לניקוי חדרי אמבטיה, מטליות לניקוי המטבח וכיוצא בכך.

חומרים לניקוי חלונות – אין ספק שכמו מוצרים רבים שקיימים בשוק, אך כיום ניתן למצוא חברות המספקות מוצרי ניקיון שלא רק מפרסמות סרטונים של לפני ואחרי (של מוצרים רבים, לאו דווקא בנושא ספציפי של חומרי ניקיון לחלונות) שמאפשרות בחנות עצמה להשתמש בחומר על חלון ראווה ייעודי שהותקן במקום בתוך החנות, ובכך לנסות להבין האם מדובר על חומר טוב, כיצד להשתמש בו וכיוצא בכך.

חומרים להסרת כתמים מבדים – כאן מדובר על מוצרים נישתיים מאד חשובים. חשוב למצוא שני סוגים של מוצרים תחת חומרים להסרת כתמים מבדים:
ניקוי כתמים מבדים וטקסטיל שניתן לכבס (למשל, חולצות, מכנסיים).
ניקוי כתמים מבדים וטקסטיל לשטיחים וספות.
חשוב להתאים את סוג חומר הניקוי לבד עצמו (על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על ניסיון להסיר כתמים מספות). טעויות של אי התאמת המוצר לסוג הבד, עשויות לגרום לבדים נזקים בלתי הפיכיים.

כיום ניתן למצוא מגוון המלצות על חומרים מסוג זה (כמובן, לצד חומרי ניקיון למטרות אחרות) ובעיקר למצוא סרטונים של לפני ואחרי של גולשים עצמם שניסו את המוצרים בכדי לאמוד טוב יותר האם מדובר על מוצר איכותי שניתן לסמוך עליו.
כאמור, חשוב לזכור שאחד מהדברים הטובים ביותר שניתן לעשות זה לבקש המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם שסביר מאוד להניח נתקלים גם הם בבעיות שאתם נתקלים בהם בכל הנוגע לניקיון הבית.

חומרי ניקוי לבית – מה בנוגע לריחות?

אם בעבר היינו רגילים שחומרי ניקיון מטרתם רק לנקות, הרי שבשנים האחרונות ניתן למצוא חברות רבות שלקחו את תחום הניקיון צעד אחד קדימה ובתוך חומרי הניקוי המקצועיים עצמם, מביאים עמם ניחוחות מדהימים של בישום.

הדבר בא לידי ביטוי בעיקר במוצרים, כמו למשל: מוצרי שטיפה לרצפה, מטליות לניקוי, חומרים לניקוי חלונות, אסלות לצד מוצרים נוספים.

טיפ למתקדמים

אחרי שכבר סיימתם לנקות והבית נראה נקי ומצוחצח, תמיד ניתן להוסיף אלמנט נוסף שישדרג את הניקיון – מפיצי ריח. מפיצי ריח יכולים לפזר באוויר ריחות נעימים שיתרמו רבות לתחושת הניקיון.
בתחום זה ניתן למצוא מבחר עצום של סוגי מפיצים – דיפיוזר עם מקלות עץ, מפיצי ריח חשמליים, מפיצי ריח אוטומטיים ועוד. לכל אחד מהם מבחר של ניחוחות מדהימים. מומלץ ללכת אל החנויות השונות ולהריח את הניחוח שאתם הכי מתחברים אליו.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן