שמן עץ התה, המכונה גם שמן melaleuca, מופק מעלי עץ התה (Melaleuca alternifolia), שמקורו באוסטרליה. שמן אתרי זה שימש במשך מאות שנים על ידי העמים הילידים של אוסטרליה בשל סגולותיו הרפואיות.

לשמן עץ התה מגוון רחב של יתרונות פוטנציאליים, כולל יכולתו להילחם בזיהומים חיידקיים ופטרייתיים, להפחית דלקות ולהרגיע עור מגורה. הוא גם משמש כתרופה טבעית לאקנה, קשקשים ומחלות עור אחרות.

שמן עץ התה. צילום: פלוראז'

אחד השימושים הידועים ביותר בשמן עץ התה הוא כטיפול מקומי באקנה. התכונות האנטיספטיות והאנטי דלקתיות של השמן יכולות לעזור להפחית את האדמומיות והדלקת הקשורות לאקנה, כמו גם להרוג את החיידקים שעלולים לגרום להתפרצויות. כדי להשתמש בשמן עץ התה לאקנה, ניתן למרוח כמה טיפות מהשמן על צמר גפן ולמרוח ישירות על האזור הפגוע. חשוב לזכור ששמן עץ התה הוא די חזק ולכן יש לדלל אותו תמיד בשמן נשא לפני המריחה על העור.

שמן עץ התה יעיל בקשקשים ומצבי קרקפת אחרים. התכונות האנטי-מיקרוביאליות של השמן יכולות לסייע בחיסול הפטרייה שעלולה לגרום לקשקשים, בעוד שתכונותיו האנטי-דלקתיות יכולות להרגיע את הקרקפת המגרדת. כדי להשתמש בשמן עץ התה לקשקשים, ניתן להוסיף כמה טיפות מהשמן לשמפו או למרכך, או לעסות את השמן ישירות לתוך הקרקפת.

בנוסף שמן עץ התה יכול לשמש כתרופה טבעית למצבי נשימה כגון ברונכיטיס וסינוסיטיס. התכונות האנטי-מיקרוביאליות של השמן יכולות לעזור לנקות את דרכי הנשימה ולהפחית את הדלקת, מה שמקל על הנשימה. כדי להשתמש בשמן עץ התה למצבי נשימה, ניתן להוסיף כמה טיפות מהשמן לדיפיוזר או לשאוף את השמן ישירות מהבקבוק.

בסך הכל, שמן עץ התה הינו תרופה טבעית רב-תכליתית ויעילה שיכולה לשמש לטיפול במגוון רחב של בעיות עור ונשימה. את שמן עץ התה ניתן לרכוש ישירות מאתרים המתמחים בכך כדוגמת פלוראז. יש להתייעץ עם מומחה בטרם השימוש בשמן עץ התה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן