מהי חתימה דיגיטלית?

צילום freepik/bl

חתימה דיגיטלית היא דרך לזהות באופן ייחודי את החותם על מסמך אלקטרוני. ניתן להשתמש בו כדי לספק הוכחה לכך שמסמך אלקטרוני נוצר על ידי מי שטוען שיצר אותו. ניתן להשתמש בחתימה דיגיטלית במקום חתימה בכתב יד, שאולי לא תהיה מאובטחת באותה מידה. חתימות דיגיטליות ידועות גם כחתימות אלקטרוניות או חתימות אלקטרוניות והן משמשות לעתים קרובות בשילוב עם צורות אחרות של אימות, כגון חומרה ביומטרית או כספות סיסמאות דינמיות.

חתימות דיגיטליות

בחלק זה, נחקור כיצד ניתן להשתמש בחתימות דיגיטליות בעתיד. חתימות דיגיטליות הן דרך חדשה לחתום על מסמכים שאינם מבוססי נייר. ניתן להשתמש בהם בדרכים שונות, כמו חתימה על חוזה או רישום שטר. השיטה הפופולרית ביותר של חתימה דיגיטלית היא באמצעות ביומטריה כגון טביעת אצבע או זיהוי פנים אשר לאחר מכן מאומת על ידי צד שלישי. חתימה דיגיטלית היא טכניקה קריפטוגרפית המאפשרת למשתמשים לחתום על מסמכים אלקטרוניים ולאמת את זהות החותמים. חתימות דיגיטליות הפכו פופולריות יותר בשנים האחרונות מכיוון שהן מספקות דרך קלה לאימות מסמכים אלקטרוניים. הם משמשים גם בתעשייה הפיננסית כדי לספק הוכחה לבעלות או העברת כספים.

זוהי חתימה דיגיטלית המשמשת לאימות זהות של אדם. זה גם עוזר למנוע הונאה ולזהות את מחבר המסמך. חתימה דיגיטלית היא חתימה קריפטוגרפית שנוצרה על ידי מחשב הקושרת נתונים למפתח ציבורי. תהליך יצירת חתימות דיגיטליות מצריך שימוש בכלים קריפטוגרפיים וכולל צורה כלשהי של הצפנת מפתח פרטי. המטרה העיקרית של שימוש בחתימות דיגיטליות היא לאמת את זהותו של אדם, כך שניתן להשתמש בה בעסקאות עסקיות ובמטרות אחרות בהן צריך לזהות מי שלח או קיבל מסמכים או הודעות (למשל, בנקאות מקוונת, מסחר אלקטרוני). חתימות דיגיטליות משמשות גם לאימות במסמכים אלקטרוניים, כגון מסמכי Microsoft Office, קובצי PDF ודפי אינטרנט; הם יכולים לשמש גם לאימות בעלות בחוק זכויות יוצרים.

חתימה דיגיטלית על מסמכים היא מסמך המספק הוכחה לאותנטיות של מסמך אלקטרוני. זה נוצר עם מפתח פרטי וזוג מפתחות ציבוריים. חתימות דיגיטליות הופכות יותר ויותר פופולריות בעסקים, אך ייתכן שיהיה קשה לשים את ידך על חתימה דיגיטלית ממספר ספקים. הסיבה העיקרית לכך היא שלכל ספק יש תוכנה קניינית משלו, מה שמקשה על המשתמש להשתמש במוצרים של ספקים שונים. ניתן להשתמש בחתימה דיגיטלית על ידי יחידים או ארגונים כדי לוודא שהמידע אותנטי ולא השתנה בשום צורה לפני שליחתו. חתימות דיגיטליות הופכות חשובות יותר ויותר בעולם שבו תקשורת דיגיטלית היא הנורמה. הם משמשים לאימות זהות ואותנטיות. בחלק זה, נסקור כיצד חתימות דיגיטליות התפתחו לאורך זמן, כיצד נעשה בהן שימוש כיום ומה עשוי להיות עתידן. חתימה דיגיטלית היא אמצעי אבטחה המאפשר לחתום לחתום דיגיטלית על מסמך. חתימה דיגיטלית משמשת לעתים קרובות בעסקאות וחוזים עסקיים. הם משמשים גם אנשים ועסקים כדי לאשר את זהותם כאשר הם חותמים על מסמכים באופן אלקטרוני.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן