מליאת המועצה האזורית מרום הגליל אישרה את תקציב 2023 – פה אחד

עם היקף תקציבי חסר תקדים לפיתוח ותשתיות ביישובים של 80  מיליון ₪ והגדלה נוספת של התקציב ל כ- 174 מיליון ₪.  התקציב מציב את החינוך בראש סדר העדיפות: עם השקעה של כ- 39% מהתקציב בחינוך.

עמית סופר ראש המועצה האזורית מרום הגליל הצליח לגייס משאבים אדירים לפיתוח ותשתיות על אף חוסר היציבות במערכת הפוליטית.

במרום הגליל ממשיכים להגדיל תקציבים ומקדמים במקביל מעל 100 פרויקטים בכל יישובי המועצה. סופר נכנס לתפקידו לפני כעשור עם תקציב של 77 מיליון ₪ בלבד, השנה הוא הציג הישג משמעותי עם הגדלת התקציב השוטף של המועצה ל כ- 174 מיליון ₪  בנוסף השקעה חסרת תקדים בפרויקטים, תשתיות וחינוך.

במועצה המשיכו לעבוד במרץ וכעת מנוהלים מעל 100 פרויקטים של תשתיות ופיתוח בכל היישובים בהיקף תקציבי חסר תקדים של כ 200 מיליון ₪. מדובר בפרויקטים רבים בינהם שיפוץ יסודי של 6 בתי עם במעל ל 8 מיליון ₪ , בניית מוסדות חינוך בהיקף של 25 מיליון ₪, השקעות בתשתיות הספורט והפנאי בהיקף שך 9.4 מיליון ₪ עם תוספת של 7 שחב"קים ו 9 גני שעשועים חדשים.

חלק מהפרויקטים מבוצעים ברמה האזורית והאסטרטגית כך למשל מיזם הביוגז שנמצא בשלב קריטי לאחר קבלת תשובה חיובית מחברת החשמל ולקראת בדיקת עמידה בלוחות הזמנים. במסגרת תוכנית ההמראה שזכתה בה המועצה הוקצו 7 מיליון ₪ לקידום פרויקטים מניבים ובינהם הנחת תאים פוטו וולטאים על גגות המועצה, פיתוח אזור מסחר תיירותי וקידום מיזם כלכלי חברתי של הסעדה במוסדות החינוך. ביצוע הפארק האזורי נמצא בעיצומו בהיקף של 12 מיליון ₪,  מבוצעות עבודות לשיפור תשתיות והחלפת תחנות הסעה ביישובים בהיקף של 2.5 מיליון ₪  והחלפת תאורת הלדים בכל יישובי המועצה בהיקף של 10 מיליון ₪. 

בהשוואה ארצית המועצה ממוקמת מעל הממוצע בהשקעה פר תלמיד וכן בהשקה פר תושב.  בישיבת מליאה הארוכה הציגו מנכ"לית וגזברית המועצה את עיקרי התוכניות למימוש מדיניות ראש המועצה ושיתפו כי הדגש התקציבי השנה בנוסף לחינוך ולהשקעה האדירה בצוותי המסגרות השונות, תהיה באזרחים הוותיקים , באוכלוסיה עם הצרכים המיוחדים, בתקציב התוספתי לוועדים המקומיים ובשידרוג מערכות הביוב. מנהלי המחלקות חינוך, רווחה והנדסה כמו גם מנהלת הוועדה המקומית לתיכנון ובנייה הציגו בפני המליאה את תוכניות העבודה שלהם. ראש המועצה הודה לחברי המליאה שדנו ואישרו את התקציב ללא מתנגדים וכן לגזברית המועצה חנה שטיין וצוותה על הכנת התקציב ולמנכ"לית ולכל מנהלי המחלקות על בניית תוכניות העבודה מקושרות התקציב.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן