מסע עולמי מרתק עם סבא וסבתא

שותפות צח"ר מזמינה אתכם למסע בין דורי  עולמי חוויה של פעם בחיים לסבים סבתות נכדים ונכדות

תוכנית 2G של הסוכנות היהודית מתרחבת וכבר בינואר 2021 יבחרו בין 5-10 זוגות סבים\סבתות ונכדים במרחב שותפות צח"ר לפיילוט ראשון. המטרה היא לחבר בין דורות וקהילות יהודיות  ולהעמיק את הקשר בינם בנושאים הקשורים לזהות היהודית שלהם והחיבור לישראל.

צילום אילוסטרציה: שותפות צח"ר

סבים וסבתות של ימינו נוטים להיות בריאים ופעילים יותר. לכן הם מעורבים יותר ויותר בחיי נכדיהם בהשוואה לדורות הקודמים. זה יוצר הזדמנות נהדרת לתקשורת ומערכות יחסים בין דור לדור שהם יקרי ערך. סבא וסבתא הם משאב מרכזי ובלתי מנוצל בהעברת הערך הרב של חיים יהודיים מחויבים לדורות הצעירים יותר. תוכנית G2 ((Global Intergenerational Initiative : יוזמה בין-דורית גלובלית היא חוויה יהודית חדשנית באורך שנה לחקירת קשרים משמעותיים, נרטיבים משפחתיים ומורשות סביב חוויות יהודיות.

תוכנית 2G תספק לסבים, סבתות ולנכדיהם (כיתות ה-ו, בשנות טרום בר/בת המצווה שלהם), מסגרת שנתית, שבה יחזקו את הקשר המשפחתי ביניהם, כמו גם את קשריהם עם מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות . התוכנית מזמינה את הסבים והסבתות לחלוק עם נכדיהם, חוויות הקשורות בזהותם היהודית והישראלית כמו-גם בערכים (יהודיים ואחרים) החשובים להם, ובכך להעביר לנכדיהם מהמורשת שלהם. ב- G2 נחווה כיצד הטכנולוגיה יכולה לגשר בין הדורות ולחבר בין הקהילות היהודיות בעולם.

תוכנית 2G תתבצע בו זמנית בקהילות יהודיות בישראל וברחבי העולם וגם כאן, בשותפות צח"ר. אחת המטרות היא יצירת קשר מתמשך ומשמעותי בין כלל המשתתפים. בשלבים הראשונים של התוכנית יתקיימו פגישות אינטרנטיות אשר יחברו 5-10 צמדים (סב ו/או סבתא עם נכדם/תם) מפאלם ביץ' עם 5-10 צמדים של סבים סבתות ונכדים מאזור צפת, חצור הגלילית וראש פינה כאשר השלב האחרון יתקיים בישראל במפגש שיאחד את כלל המשתתפים מהארץ ומהעולם.

תוכנית G2 תשלב פעילויות מקומיות ופעילויות גלובליות במסגרת 10 מפגשים חודשיים של למידה חווייתית משותפת לכלל המשתתפים. השתתפות בפעילות משימתית-ערכית אשר תעמיק את הקשר בין הסב ו/או הסבתה לבין נכדם/תם.

ליאור סלומון מנהל שותפות צח"ר: "חיבור יהודים לישראל וחיבור ישראלים לעם היהודי מהווה את עוגן ושורש הפעילות של הסוכנות היהודית . היוזמה הבין-דורית העולמית של יחידת השותפויות בסוכנות היהודית מכוונת להפוך את שנת טרום הבר/בת מצווה, לחוויה משמעותית, אשר השפעתה על המשתתפים ועל בני משפחותיהם תמשך במשך כל חייהם . אנשי הקהילה שלנו בפאלם ביץ' כבר נרגשים להכיר משפחות מאזור צח"ר.

חברי ותושבי קהילת צח"ר מוזמנים לעקוב אחרי הפרטים ולהירשם לתוכנית בעמוד הפייסבוק של השותפות   https://www.facebook.com/ZaharPalmBeach


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן