שוקלים לקנות דירה בחיפה? זרקור על שכונת נווה שאנן

צילום pixabay/BL

שוקלים לקנות דירה בחיפה? זרקור על שכונת נווה שאנן

עלייה ממושכת וחדה של הריבית במשק, השפיעה על ענף הנדל"ן, והפכה את נטילת המשכנתאות למורכבת וליקרה יותר, מה שהביא להאטה ולירידה בהיקף רכישת הנכסים בקרב הציבור אשר תלוי בהלוואות המשכנתא הללו לצורך רכישת דירות ונכסי מגורים, אולם גם הוליד הזדמנויות להשקעות אטרקטיביות עבור בעלי ההון. בסקירה שערכנו לצורך איתור ההזדמנויות הללו, נעזרנו באילן גרוס, מומחה נדל"ן ובעל משרד תיווך בחיפה:

אילן גרוס ממשרד מתווכים בחיפה, מכיר היטב את השוק המקומי ומלווה אותו לאורך כשלושה עשורים, מה שמביא אותו להיכרות מיטיבה עם צרכי השוק המקומי ועם ההשפעות עליו. ירידת הביקוש בקרב הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור, הביאה גם לבלימה של המחירים ואף לירידה בערך של דירות, ובשכונות בעלות ביקוש גבוה למגורים- לעלייה טבעית במחירי השכירות. השכונה הבולטת במטרופולין הצפוני, העיר חיפה, היא שכונת נווה שאנן. 

נווה שאנן – יעד השקעה מבטיח

חיפה מציעה מספר שכונות מעניינות לקניית דירה, ביניהן שכונת נווה שאנן. נווה שאנן היא שכונה וותיקה בעיר חיפה, אשר הקמתה החלה עוד לפני קום המדינה. השכונה הממוקמת בחלקו המזרחי של הר הכרמל, בנויה על גבי צלע ההר, מדורגת, וכוללת מספר רב של רובעים, בהתאמה לכל סוגי האוכלוסייה. בנווה שאנן ניתן למצוא בתים וותיקים, צמודי קרקע, מבנים דו קומתיים, בנייני רכבת ובנייני מגורים חדישים רבי קומות בשכונות חדשות. השכונה מצויה בסמיכות למוסדות האקדמיה המובילים: הטכניון ואוניברסיטת חיפה, ומהווה מוקד משיכה לסטודנטים.

בשנים האחרונות שכונת נווה שאנן זוכה לתמיכה רבה במסגרת פרויקטים להתחדשות עירונית, ובנייני הרכבת והמבנים הישנים נהנים בזה אחר זה מהתחדשות ועליית ערך באמצעות פרויקטים מסוג תמ"א 38 ופינוי בינוי.שכונת נווה שאנן נהנית מתחבורה ציבורית איכותית, קרבה למנהרות הכרמל ולכביש 22, אשר מקרבים אותה למוקדי תעסוקה, בילוי ופנאי בכל רחבי חיפה ומחוצה לה.

חלוקת השכונה

חשוב לדעת כי בשל גודלה, נווה שאנן חולקה עם השנים לשני רבעים מרכזיים:

הרובע הצפוני- יזרעליה

הרובע הדרומי- רמות נווה שאנן

מגמת המחירים בשכונת נווה שאנן בעשור האחרון

במהלך העשור האחרון, מגמת מחירי הדירות הממוצעים בשכונת נווה שאנן בחיפה, מצביעה על גידול בן 62%, וזאת למרות הירידות שנרשמו בעת משבר הקורונה ולאחר המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2013. הקיפאון הקיים בשוק וירידת מחירים קלה אשר בולטת בעקבות עליית הריבית, הביאה משקיעים רבים לכוון את נווה שאנן בחיפה כיעד השקעה מבטיח, כאשר טווח העלויות לדירה להשקעה בשכונה נע בין 850,000 ₪, ל-1.120,000 ₪.

טווח עלויות השכירות בנווה שאנן

גידול במחירי השכירות נפוץ במיוחד בכל הארץ בתקופה זו, ונובע מן הקושי של זוגות צעירים ומשפחות לעמוד בעלויות רכישת הדירות, וכן בעלויות הגבוהות של המשכנתאות. גידול זה בולט אף יותר באזורי מגורים הנחשבים למתאימים למשפחות, בערי מטרופולין, בסביבה המציעה נגישות לתעסוקה ובשכונות המתאפיינות בחיי קהילה וחינוך ברמה גבוהה יותר. נווה שאנן העונה על כל הפרמטרים הללו, מציגה גידול מהיר ומתמשך במחירי השכירות.

עלות השכירות הממוצעת בנווה שאנן:

דירת 2 חדרים: 2500-3100 ₪.

דירת 3 חדרים: 3,300-4,000 ₪.

דירת 4 חדרים: 3,800-5,500 ₪.

דירת 5 חדרים: 5,700-6,300 ₪.

בית פרטי: 6,200-9000 ₪.

תכנון השקעה על פי תשואה צפויה

ממוצע התשואה השנתי הצפוי בגין השקעה בדירה בשכונת נווה שאנן בחיפה יעמוד על כ-4% בשנה, תשואה הצפויה להתקבל מן הגידול במחיר הנכס, וזאת לצד התשואה החודשית המניבה משכירות.  


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן