לבנדר ( בעברית ״אזוביון״) הינו שמן מרגיע את הגוף והנפש, מאחה ומזרז ריפוי עור, משמש כמשכך כאבים, מרגיע כיווצים ועוויתות ואף משמש כעזרה ראשונה להרגעה וחיטוי במקרה של עקיצות חרקים. צמח הלבנדר הינו מהמבוקשים ביותר בתעשיית הקוסמטיקה, מוכר כשמן ארומטי רב השפעה לגוף ולנפש עם סגולות ריפוי רבות ההופכות אותו לפריט חובה בכל ערכת עזרה ראשונה. בין היתר לשמן סגולות מרגיעות, מחזקות ומחטאות.

לבנדר צרפתי. צילום: אתר פלוראז׳

הצמח הינו רב גבעולי עם פריחה קיצית סגולה כחלחלה ובעל בעל ריח עדין. הצמח שייך למשפחת השפתניים אליהם שייכים בין היתר רוזמרין, מליסה, בזיליקום, נענע, מרווה ועוד. ללבנדר עשרות זנים, רבים מהם גדלים באגן הים התיכון וכן בדרום מערב אסיה ובאפריקה. זנים נוספים גדלים גם באירופה.  לשמן המופק מפרח הלבנדר מיוחסות סגולות ריפוי זה מאות שנים. בימנו מרבית הלבנדר המופק לתעשיית השמנים האתרים מגיע מדרום צרפת ממחוז פרובאנס שם הוא זכה לכינוי ״הזהב הכחול״.

הלבנדר כולל שורה ארוכה של תכונות וסגולות לריפוי ושיפור תפקוד הגוף, בין היתר הוא נחשב לחומר אנטי פטרייתי, אנטי דלקתי, כחומר מחטא אנטי ספטי, מצויין להבראת עור הגוף ולשיכוך כאבים, מרגיע את מערכת העצבים ועוד. השמן מתאים לטיפול גם לתינוקות, לילדים ולבעלי עור רגיש, הוא מתחבר לסוגים רבים של שמנים אתרים ושמני בסיס וניתן גם ליישמו ישירות על גבי העור. את השמן ניתן לרכוש ישירות באתרים המתמחים במוצרים טבעיים כדוגמת אתר פלוראז׳ המספק מוצרים לרפואה משלימה עבור פרטיים ואנשי מקצוע.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן