fbpx

לבנות ולהבנות בחזית העשייה למען תושבי צפת


כמו בימי מלחמת לבנון השנייה, הם מגויסים למען משימה חשובה מאין כמוה: לתת, לתת ולתת – לתושבי צפת. הצצה מרתקת ומקיפה לפעילות המרגשת של אנשי לבנות ולהבנות בעיר העתיקה בצפת וגם: כיצד התגייס תנור האפייה העתיק בן ה-500 שנה למשימה?

בלבנות ולהבנות מרגישים שההיסטוריה חוזרת, ובתקווה שלא נדע עוד ימי מלחמה. הכל מתחיל למעשה לפני כ-17 שנה, במהלך מלחמת לבנון השנייה, כשאנשי העמותה נקראו – בבהילות – לדגל. תוך מטר של טילים שנפלו באזור בכל יום, "לבנות" גייסה מאות מתנדבים שיחד התחילו לנקות ולשפץ מקלטים שסבלו מעזובה והזנחה. להרבה מהם לא היה יותר משלד: לא היו ריצוף, חשמל או שירותים. לאחר המלחמה, היו אלה לבנות ולהבנות לקחו את היוזמה וגייסו 25 אנשי מקצוע ועוד מאות רבות של מתנדבים כדי לעבור מקלט-מקלט במשך שנתיים ולשקם 120 מקלטים בקרית שמונה, 58 מקלטים בצפת ועוד רבים בחצור הגלילית ובראש פינה.


והנה, בימים אלו – אנשי לבנות ולהבנות נקראים שוב לדגל. הם גייסו את הצוות, כמו גם אנשי מקצוע בתחום האחזקה, אינסטלציה, חשמל ועוד, שכרו רכבים והעמידו את כולם לרשות עיריית צפת. המשימה שעומדת לנגד עיניהם הינה, כמו אז: להשמיש מקלטים שיצילו את חייהם של תושבי העיר צפת, בתקווה שלא ייעשה בהם שימוש ולא תיפתח חזית צפונית.
אך עדיין, כאן לא לוקחים סיכונים והמערך יוצא לדרך, בחריצות ויעילות מקסימלית. נציג העירייה חבר המועצה יוחאי עזרא וחברים נוספים ממפים את כלל המקלטים בעיר ומצבם, וצוותי לבנות ולהבנות המנוסים והנמרצים יוצאים בכל בוקר למשימה: הם עוברים מקלט-מקלט – הן ציבוריים והן של בניינים משותפים – משפצים ומתקנים את הליקויים. הצוותים פעלו עד עתה בשכונות גני הדר, יפה-נוף, דוד אלעזר, מנחם בגין ועוד ועוד. "בכל ערב אנחנו חוזרים הביתה עייפים – אך מרוצים. אנחנו מרוצים שיש לנו היכולת לתרום ולתת למען תושבי צפת האהובים. יש לנו ימי חסד, העיר שקטה וכולנו מקווים שתישאר כך, אך מדרכי ההשתדלות, כל עוד אפשר – אנחנו חייבים להספיק לשפץ כמה שיותר מקלטים. אנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו לעצור ולנוח".

התנור העתיק התגייס למשימה
לצד צוותי המקלטים, ישנו צוות נוסף של בנות השירות היקרות של "לבנות" שהתגייסו לסייע למשפחות תושבי העיר, בתמיכה ובעזרה עם הילדים שנמצאים בבית, ובמיוחד עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. הפידבקים שהן מקבלות – מדהימים. "מרגש מאוד לראות איך הבנות עושות הכל כדי להקל עלינו ולו במעט מהעומסים הפיזיים והרגשיים שנגזרו עלינו בימים אלו, והכל בנכונות ובשמחה", ציינה אחת האימהות.

בימים חמישי ושישי עומדת לפני הצוות משימה נוספת, גדולה וחשובה לא-פחות: לקבל את שבת קודש בשלווה, בעיר השבת, עירו של בעל ה'לכה דודי' זי"ע. ומה יכול לשמח את תושבי צפת? חלות טריות ונימוחות שהוכנו ונאפו זה עתה ע"י בנות השירות. חלות רבות נאפות בתנור העתיק – בן ה-500 שנה (!) שב"בית הקהל" (לפי הערכות, קהילת האר"י הקדוש אפתה בתנור הזה), ומחולקות ע"י המתנדבים למשפחות, יחידים ולחיילים המשרתים באזור.

פעילות מיוחדת נוספת מוקדשת לחיילים המגויסים – בלבנות ולהבנות עומדים לצידם ומסייעים להם באיתור מקומות לינה, מנות חמות וכמובן – חלות טריות לשבת-קודש, ועוד ועוד.

בלבנות ולהבנות מרגישים במלחמה – ופועלים כמו בצבא מסודר שמגויס למשימה מכל הלב, והמשימות – כאמור – הן רבות. כאן לא נחים לרגע ומבקשים להודות מקרב לב לצוותים שפועלים בשטח בשיפוץ המקלטים, לבנות השירות שתומכות בתושבי העיר, מכינות ומחלקות מזון, ולכל השותפים היקרים לדרך.

לסיום, בפיהם בקשה מלב אל לב – "לצערנו בנסיבות טראגיות כאלו, עם ישראל כולו ותושבי צפת היקרים – מאוחדים כאחד יחד ופועלים במשותף באחדות ובאהבה רבה. כולנו תפילה שכאשר יעבור זעם – נמשיך כולנו לחיות יחד, באהבה ואחווה כנה, ובאחדות של 'כאיש אחד בלב אחד'".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן